Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Yılmaz Kırman
e-posta: YAZARIN TÜM YAZILARI

GÜZEL GELİŞMELER DE OLUYOR

   Uzun zamandır istenen ve beklenen, toplumumuzun kanayan yaralarından birisi  olan çocuklarımızın sağlıklı ve bilinçli aile oluşturma konusu,  Milli Eğitim Bakanlığınca direk eğitimin içine alınıyor olması çok kıymetli bir gelişmedir. Aile kurumunu kuruluşundan önce, tanıtmak, desteklemek, gelişimine yardımcı olmak  sağlıklı ve sağlam sürdürülmesi hususunda bireylere yardımcı olmak devletimizin  temel ve sosyal görevlerinden biridir. Aile olmanın bilincinden tutun, sürdürülmesine, sosyo ekonomik ve psikolojik olarak yetişen, problem çözücü, bilinçli fertlere ihtiyaç var, Bu günkü genç neslimizin aile kurumuna bakışı ve bilinçlenmesi ileriki süreçte sağlam toplum yapısına çok olumlu yansıması olacaktır. Bu açıdan dersin önemini göz ardı etmemeliyiz. **** Bunun yanında günümüz aile yapısının sağlıklı sürdürülebilmesi için acil çalışmalar yapılması gerekliliğinden kendimizi soyutlayamayız. – Devlet tarafından problem yaşayan aile bireylerine psikolojik ve destek sağlanması. -Bunlardan en belirgin olanları; Kişi beyanının değil, ispat edilen beyanın esas alınması. – Boşanmalarda nafaka, özellikle süresiz nafakaların yeni mağdurlar yaratmasının önüne geçilmesi. – Boşanan eşlerde çocukların anne, baba arasında bir silah gibi kullanılmasının engellenmesi. Çocuğun sağlıklı gelişim ve eğitimi için devletin daha etkin ve belirgin olması. – Ailede ayrılmanın değil, sürdürülebilir aile yapısının oluşturulması için , Bakanlıkların koordineli çalışması. -Ailenin kurulması, aile eğitimi, aile ekonomisi, aile içi hak ve sorumluluklar, aile içi problem çözümü, boşanmalarda mağduriyetlerin giderilmesi gibi konularda “Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın”  yetki ve etki alanının genişletilmesi gerekli. – Okullarda çocuklarımız ve gençlerimizin bu dersi seçmesini teşvik edelim. – Kendimiz de ders kitaplarını inceleyip okuyarak ufkumuzu geliştirebiliriz.   * DERS İÇERİĞİ *   Türk Sosyal Hayatında Aile dersinde neler var?  Neler öğretilecek? Bakanlık sitesindeki yazıdan alıntılar yaparak bakalım. Aile kurmanın, sosyal,    Millî Eğitim Bakanlığı ortaokul ve liselerde seçmeli dersler kapsamına alınan “Türk Sosyal Hayatında Aile” dersinin müfredatının hazırlandığını 04.12.2023 tarihinde  bakanlık internet sayfasından yayınlayarak kamuoyuna duyurdu.   Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğünce 5, 6, 7 ve 8. sınıflar için, Ortaöğretim Genel Müdürlüğünce ise lise 9, 10, 11 ve 12. sınıflar için toplam 72 saatlik öğretim programını içeren seçmeli dersin müfredatı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının onayından geçti. Ortaokullardaki “Türk Sosyal Hayatında Aile” dersi müfredatı, “ailenin önemi”, “Aile Olmak”, “Türk Aile Yapısının Tarihsel Süreci”, “Toplumsal Değişim ve Aile” olmak üzere dört üniteden oluşuyor. I.Ünite:  Ailenin Önemi Bu ünitede öğrencilerin aile kurumunu, önemini, temel işlevlerini, ebeveynlik rollerini, sosyalleşme sürecinde ailenin rolünü öğrenmeleri hedeflendi. Sağlıklı toplum yapısı için ailenin rolü üzerinde durulacak.   Aile kültüründeki bozulmaların toplumsal yapıyı olumsuz etkileyeceği üzerinde durulacak olan derslerde, ailevi değerlerin gelişimine katkı sağlayacak örf, adet ve geleneklere değinilecek.  
  1. Ünite: Ailenin Olmak
  “Aile Olmak” ünitesinde ise öğrencilerin kendi aile tarihini öğrenmeleri, aileyi bir arada tutan manevi unsurları fark etmeleri, edebi eserler ve yaptıkları araştırmalar üzerinden aile olmanın önemini öğrenmeleri amaçlandı.   Öğrenciler, derslerde aile büyükleriyle görüşmeler yaparak aile tarihini araştıracak. Öğrencilerin, aile ile ilgili fotoğraflar, mektuplar, evlilik cüzdanları, ses kayıtları, kimlik kartları gibi belgelerden yararlanması teşvik edilecek.          III.Ünite: Türk Aile Yapısının Tarihsel Süreci   Bu ünitede ise öğrencilerin Türk tarihinin farklı dönemlerindeki aile yapısını ve ailenin kültürel özelliklerini öğrenmeleri amaçlandı.   Orta Asya Türk devletlerinde aile yapısının özelliklerinin açıklanacağı derslerde, aile içinde kadının haklarının olduğu ve bu yönüyle o dönemdeki diğer toplumlarda görülen aile tipinden farklılaştığı vurgulanacak. İslam Hukuku’nda aile kurmanın şartlarının ele alınacağı derslerde, Selçuklu Dönemi’nde aile yapısının özellikleri açıklanacak. Osmanlı Devleti’nde aile yapısına yön veren unsurların aktarılacağı derslerde, cumhuriyetin ilanından sonraki hukuki düzenlemelerin aile yapısı üzerindeki etkilerine de yer verilecek. Türk Medeni Kanunu’nun Türk aile yapısına yansıyan etkileri üzerinde durulacak derslerde, Türkiye’de günümüzdeki aile yapısının özellikleri açıklanacak.   IV: Ünite Toplumsal Değişim ve Aile: Bu ünitede ise öğrencilerin toplumsal değişmenin aile kurumuna etkilerini, ailenin yapı ve işlevlerinde zamanla meydana gelen değişimlerini, dijital platformda aile ilişkilerini, Türk sosyal yaşamını temel alarak öğrenmelerini amaçlıyor. Dijital platformların aile ilişkilerine etkilerinin açıklanacağı derslerde, dijital platformlarda birey ve aile mahremiyetinin korunmasının önemi üzerinde durulacak. Derslerde modern toplumda değişim ve gelişmelerin Türk aile yapısına etkileri yorumlanacak *** – Liselerde gösterilecek seçmeli dersin müfredatı da, “Toplumsal Bir Kurum Olarak aile”, “Tarihsel Süreçte Türk Aile Yapısı”, “Türk Aile Yapısında Değişim ve Dönüşüm” ile “Türk Aile Yapısının Karşılaştığı Güncel Sorunlar” olmak üzere dört üniteden oluşuyor. Ortaokul ve liselerde verilecek bu dersle ilgili içerik ve değerlendirmeyi kitapları inceleme imkanı bulunca daha detaylı yapacağım.   BÜTÜN ÇOCUKLARIMIZIN GÜZEL, SAĞLAM VE MUTLU AİLELER KURMASI DİLEKLERİMLE…

YAZARLAR

TÜMÜ

SON HABERLER

Reklamı Geç
Sayın Gayrimenkul