AFYON BELEDİYESİNİN BİLGİLERİNE ARZ EDELİM.
Ara ara buradan yazarım bazı Gazeteci arkadaşlarımın senin işin Ekonomi yazmak bırak şehrin normal günlük işleyiş konuları ile ilgili yazmayı bunları biz yazıyoruz dediklerini hatırlarsınız. Kulak asmadan yazmaya devam edeceğim ben. Her zaman dediğim gibi her şey ekonomi aslında hayatta.
OKUYUCULARIMIZ ADINA ARZA BAŞLAYALIM.
Ambaryolu ile ilgili son 3 haftadır okuyucularımdan bana iletilen genel teması aynı olan iki konu var. Diğer yazı gündemlerimizden dolayı ancak bu haftaki sayıda yazma sırası geldi. Bu vesileyle Afyonkarahisar Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü görevini başarıyla yürüten değerli ve güzel insan Sevgili Bahadır Jurnal aracılığıyla, Afyonkarahisar Belediyesi ve Başkan Burcu Hanımın bilgilerine EKONOMİA Sayfamızın çok kıymetli siz değerli okuyucuları ve güzel Şehrimiz adına arz ediyoruz.
YATAY PARKTAN ÇIKILSIN.
Ambaryolu’nun, Merkezden başlayan ve Zekiler Kavşağına kadar uzanan ilk kısmı ile ilgili bir talep okuyucularımdan bana ulaşan yaz bu konuyu da artık lütfen noktasında bir istek oldu. Bu bağlamda Ambaryolunun birinci kısmında yani Zekiler Kavşağına kadar uzanan sağ kısmındaki yatay park düzenlemesinin aynı çift yön yapılan ikinci kısımda olduğu gibi araçların dikey park şekline geçirilmesi talep ediliyor. Aynı zamanda bu noktada satılık ilan yazılı bazı araçların günlerce durduğu okuyucularımın bana ilettiği konular arasında yer alıyor.
ÜCRETLİ OTOPARK İLE SANIRIM BİTECEK.
Bana bu taleplerini ileten okuyucularıma Afyonkarahisar Belediyesi Meclisinden geçen, hazırlıkları yapılan ve yakın zamanda yeniden tekrar hayata geçirilecek olan Ücretli Otopark Çalışması ile bu durumun ortadan kalkacağına inandığımı söylüyorum. Sanırım o kısımda otopark sisteminde diklemesine düzen tercih edilecektir ve şerit biraz daha açılır diye tahmin ediyorum İnşallah.
AH O KEDİGÖZLERİ VAR YA KEDİ GÖZLERİ
Okuyucularımın bana bir diğer iletmemi istedikleri konu ise daha farklı ve acil kodunu taşıyor. Ambar Yolunun gidiş geliş olan ikinci bölümünde yer alan ve şeritleri ayıran asfalt zemindeki “Kedi Gözü” adı verilen aparatların en kısa zamanda kaldırılması. Bu noktada birçok okuyucum sürekli olarak bu güzergâhı kullanmak zorundayız, kısa aralıklarla araçlarımızın lastiklerine sanayide Balans ayarı yaptırmaktan yorulduk diyorlar. Tekerlerin Balans bozulması noktasındaki şikâyeti dolmuş sürücülerinden de bana bir zaman önce ulaşmıştı. Kedigözleri gerçekten zemine sıfır olmadığı için araç tekerlerine ciddi zarar veriyor. Bu konuyu bir ara Afyonkarahisar Belediyesi Fen İşleri Müdürü Bahadır Jurnal’e yaptığım güzel bir kahve içme ziyaretinde iletmiştim.
KISA SÜRELİ İKİNCİ PARKIN EN BÜYÜK SEBEBİ.
Peki, bu nasıl oluyor diyenler için hemen cevabı verelim. Zeminde kedigözü adı verilen şerit ayraçları birçok araç kullanıcısına aslında genel trafik akışı açısından yapmaması gereken kısa süreli ikinci park yapma yanlışını yaptırıyor. Arkadan gelen araç ise devam eden şeridi hatırı sayılır şekilde kapatan ikinci parktaki aracı geçmek için mecburen kedigözlerinin üzerinden geçerek aracın lastiklerine yıpratma yani vurdurma yaptırarak mevcut şeridine geçmek zorunda kalıyor. Sürekli kullananlar dikkat etmiştir bazı geçiş noktalarında Kedi Gözlerinin kalktığı görülüyor. Yıpranan aparatlar bazen doğal yolla vida bağlantıları deforme olduğu için kalkıyor.
ARABA SAHİPLERİ SANAYİNİN YOLUNU TUTUYOR.
Bir süre sonra aşırı derecede vurdurmalarla tekerlek dengesi bozulan araçlar sanayiye balans ya da Aks arızaları için gitmek zorunda kalıyorlar. Eskişehir’de çeşitli caddelerde gördüğüm bu Kedigözleri asfalt zeminin sıfır hizasına gömme yöntemi ile asfalt zeminine sıfır çakılırken bizde asfalt zemin üzerine çakılan malzemenin yükseklik kısmı araçlar için ciddi anlamda kısa ya da uzun vadede motorlu araç kullanıcılarına masraf çıkartıyor. Bu konuyu bana ileten bazı okuyucularımız bu nokta da gerçekten Belediyeden bir çözüm beklediklerini ifade ediyorlar. Aslında sorun kısa süreli parklarda.
UMUDUM BU YAZ DEĞİŞİKLİK OLACAK YÖNÜNDE.
Şahsen naçizane fikrim gidiş geliş çift yön uygulamasına geçilen Ambar Yolu üzerinde bakım onarım sezonunun açılmasıyla birlikte farklı bir sistemin hayata geçirileceği yönünde. Bu bağlamda diğer şehirlerde gördüğümüz iki farklı örnek belki de çözüm olur diye düşünüyorum.
1-DEMİR DUBALAR ÇİFT PARKI KALDIRIR.
Bu çözümlerden ilki bana göre kedigözlerinin kaldırılarak, Park Afyon yönünden Ambar yoluna girişte yolu ayıran siyah demir dubaların Zekiler Kavşağına kadar yapılması. Bu sistem demir dubaların varlığı ile özellikle her iki tarafta ikinci yan parkı kesinlikle ortadan kaldıracaktır. Kimse demir dubanın üzerine aracını ön kaputtan vurarak şerit değiştirmek istemeyecektir. Bu şekilde kısa süreli ikinci park ortadan kalkacaktır. Ücretli otopark başladığında görevliler ikinci parka müsaade etmez diyenlere de şunu söyleyeyim hiçbir sürücü dinlemez sol tarafı müsaitse kısa süreli park yapar.
2-BETON SAKSILI REFÜJ ŞIK OLABİLİR.
Bir diğer ikinci çözüm ise yine bir çok şehirde gördüğümüz pek fazla genişliği olmayan beton saksılar ile refüj yapmak. Bu örnekte aynı şekilde geçici süreli ikinci park durumunu ortadan kaldıracağı gibi Ambaryolundan rengârenk çiçeklerin ortasından keyifli bir geçişi şehrimize sağlayacaktır.
BİR KAÇ DAKİKALIK YOL BİTMEK BİLMİYOR.
Velhasıl Ambaryolu konusunda en büyük problem kısa süreli ikinci park yapan araçlardır. Bu sayede akan trafik seyri azalmakta, arkaya doğru yığılmalar özellikle sabah ve akşam saatlerinde artmaktadır. Bugün Dünya ve Türkiye de birçok şehir karbon emilimi hesapları yaparken biz altı üstü birkaç dakikada geçilecek olan yolu dakikalarca dur kalk yaparak ve kedigözlerinin üzerinden lastikleri vurdurarak geçiyoruz ne yazık ki.
GEREKSİZ YÜK HEPİMİZE BİNİYOR.
Bu şekilde, hem karbon tüketimine, hem çevreye, hem daha fazla egzoz gazı üreterek sağlığımıza ve daha fazla akaryakıt harcayarak ceplerimize gereksiz yük bindiriyoruz. Bu hafta ki yazımızı okuyucularımızın işbu talebi üzerine; Afyonkarahisar Belediyesi Makamı ve ilgili birimlerin yüksek bilgilerine müsaadelerinizle sunuyor, Afyonkarahisar Belediyesinden yazılı ve sözlü bir açıklama gelmesi noktasında sizlerle paylaşacağımı siz okuyucularıma selamlarımla arz ve beyan ediyorum.
AFYONKARAHİSAR VERİLERİ