Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Afyonkarahisar İl Başkanı Faruk Duha Erhan, yazılı bir açıklama yaparak, eğitim camiasını ilgilendiren konuları değerlendirdi. Kartalkaya’daki yangını hatırlatan Erhan, ihmalkârlık ve denetimsizlik yüzünden okulunda ikinci döneme başlayamayan 36 çocuğun olduğunu söyledi. Erhan, “Bu felaketle birlikte okulların ve yurtların güvenliğini bir kez daha düşünmeliyiz. Defalarca uyarmamıza rağmen hiçbir tedbir alınmaması nedeniyle, okul kazaları, afetler, acil durumlar, iş güvenliği, trafik güvenliği, okul güvenliği ve dış alan güvenliği gibi konulardaki yetersizlikler çocuklarımızın ve öğretmenlerimizin canına mal oluyor. Müfettişlik sisteminin tarumar edilmesiyle birlikte de okullarımız yeterince denetlenmiyor” dedi.
“ULAŞIM SORUNU HALA ÇÖZÜLMEDİ”
6 Şubat Kahramanmaraş ve Hatay depremlerinin ikinci yıl dönümüne de değinen Erhan, “Depremin üzerinden iki yıl geçmesine rağmen bölgede yaşayan yurttaşlarımızın, öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin sorunları çözülmedi. Hükümet bir yıl içinde evlere yerleşilecek sözünü tutmadı, halkın dörtte biri hala konteyner kentlerde yaşıyor. Yetmezmiş gibi, burada yaşayan öğretmenlerimizin borç yüzünden elektrikleri kesildi. Depremde sağlam kalan okullar, kamu kurumları tarafından kullanılmaya devam etti, bu da imkânsızlıklar içerisinde verilmeye çalışılan eğitimi, birleştirilmiş okullarla daha da zora soktu. Enkaz kaldırma çalışmaları sonlanmadı. Asbest, çevre, su, hava ve toprak kirliliği devam etti. Çocuklarımız eğitim hakkına erişimde sıkıntı yaşadı, çünkü ulaşım sorunu hala çözülmedi” ifadelerine yer verdi.
“ÇOCUKLARIMIZIN OKULLARDAKİ HİJYEN, BESLENME VE GÜVENLİK SORUNLARI HALA ÇÖZÜLEBİLMİŞ DEĞİL”
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni eleştiren CHP’li Erhan, şunları kaydetti: “Afyonkarahisar’da da Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli eğitim sisteminden dolayı hem öğretmenlerimiz, hem öğrencilerimiz hem de velilerimiz mağdur olmaya devam ediyor. Eğitim modeli içeriğindeki yanlışlar eğitim kalitemizin giderek düşmesine sebep oluyor. Afyonkarahisar’da bugün (Pazartesi) 2. döneme başlayan çocuklarımızın okullardaki hijyen, beslenme ve güvenlik sorunları hala çözülebilmiş değil. 19 milyon öğrencimiz ve 1,2 milyon öğretmenimiz bu sorunlarla karşı karşıyayken Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, eğitim sistemimizin sorunlarını çözmek bir yana her geçen gün bir yeni sorun daha çıkarmakta ve hiçbir olumsuzlukta sorumluluk almayarak eğitim için beka sorunu olmaya devam etmektedir.”
“ÇOCUKLARIMIZIN LAİK, BİLİMSEL, KAMUSAL, PARASIZ VE EŞİT EĞİTİM HAKKI İÇİN MÜCADELE ETMEYE DEVAM EDECEĞİZ”
“Mili Eğitim Bakanı’na sorumluluklarını ve çözülmeyi bekleyen sorunları bir kez daha hatırlatıyoruz” diyen Erhan şöyle devam etti: “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli adı verilen, pilot çalışması bile yapılmadan okullarda uygulanmaya başlayan öğretim programlarını geri çekin. ÇEDES protokolü ile pedagojik formasyonu olmayan kişilerin okullara girmesini, çocuklarımıza uygun olmayan etkinlikler yaptırmasını engelleyin. Çocuklarımızın okullarda temiz içme suyuna erişimini sağlayın. Bir öğün ücretsiz okul yemeği verin. Kantinlerde satılan yiyecekleri ve fiyatlarını kontrol altına alın. Asgari ücretin yarısına, yarı zamanlı çalışan temizlik personeli ile okulları temizleyemezsiniz. Çocuklarımızın sağlığı ve güvenliği için kadrolu temizlik personeli ataması yapın. Çocuklarımızın ve öğretmenlerimizin okullardaki güvenliğini sağlayın. Her okula bir güvenlik görevlisi görevlendirin. Çocuklarımızın ucuz işgücü olarak kullanıldığı, yaralandığı ve öldüğü MESEM programına son verin. En az bir yıl okul öncesi eğitim her çocuk için zorunlu ve ücretsiz olmalıdır. Okul öncesi eğitimde katkı payı uygulamasını kaldırın. Devlet okullarında yaşanan sorunlar yüzünden özel okullara mecbur bırakılan velilere dayatılan fahiş ücretleri denetleyin, kontrol altına alın. Özel okullarda emeği sömürülen, asgari ücrete çalıştırılan öğretmenlerimiz için taban maaş düzenlemesi yapın. Diplomasını almış öğretmenler yeniden aday statüsüne düşürülemez. Milli Eğitim Akademisi adı verilen öğretmenlerin diplomasını çalma projesinden derhal vazgeçin. 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılının ikinci dönemine başlarken çözüm bekleyen bu ve benzeri çok sayıda sorun var ancak sorumluluk alan ve çözüm üreten yok. Cumhuriyet Halk Partisi olarak tüm çocuklarımızın laik, bilimsel, kamusal, parasız ve eşit eğitim hakkı için, hem görevde olan hem de atama bekleyen öğretmenlerimizin hakları için, çocuklarının nitelikli eğitim alabilmesi için maddi ve manevi olarak yıpranan velilerimiz için çalışmaya ve mücadele etmeye, tüm bu sorunları gündeme getirmeye, Bakanlığa görev ve sorumluluklarını hatırlatmaya devam edeceğiz.” >>>Şahan KARTAL