Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, gerçekleştirdiği son toplantısında e-ticaret platformlarında sayıları giderek artan ve içeriğine dair herhangi bir bilgilendirme yapılmadan satışa sunulan “gizemli kutular” konusunu gündeme aldı.
Kurul, bu “gizemli kutu” tanıtımlarının, tüketicilerin ne satın aldıklarını bilmemeleri nedeniyle ekonomik davranış biçimlerini önemli ölçüde bozabileceği sonucuna vardı.
Haksız Ticari Uygulama Kararı
Bakanlık açıklamasında, içeriği belirsiz olan bu ürünlerin, normal şartlar altında tüketicinin taraf olmayacağı bir işleme yönlendirebileceği ifade edildi. Mesafeli satışa konu mal veya hizmetin içeriğine ilişkin net bir bilginin olmaması sebebiyle, “gizemli kutu” ve benzeri satış yöntemlerinin reklam yoluyla haksız ticari uygulamayı teşkil ettiği belirtildi.
Bu kapsamda, e-ticaret platformlarında içeriği belirsiz ürünlerden oluşan muhtelif ürün satışlarının durdurulmasına karar verildi.
9 Reklam Verene Durdurma Cezası
Reklam Kurulu, toplantıda alınan kararlar doğrultusunda 9 ayrı reklam veren hakkında durdurma cezası uygulanmasına hükmetti.
Ayrıca, söz konusu ürünlerin satışının yapıldığı tüm e-ticaret platformlarına, bu ürünlerin satışının engellenmesine yönelik önleyici tedbirlerin alınması doğrultusunda uyarılar gönderildi.
Ticaret Bakanlığı, özellikle genç tüketicilerin bu tür uygulamalardan olumsuz etkilenmemesi, tüketicilerin haklarının korunması ve aldatıcı reklam faaliyetleriyle etkin mücadele edilmesi amacıyla denetim faaliyetlerine aralıksız devam edeceğini duyurdu.
