Sağlık Bakanlığı, doktorların sosyal medya üzerinden yaptıkları reklam içerikli paylaşımlara yönelik yeni düzenlemeyi Resmi Gazete’de yayımladı. Sağlık Hizmetlerinde Tanıtım ve Bilgilendirme Yönetmeliği, tanıtım ve bilgilendirme sınırlarını ayrıntılı biçimde belirledi.
Yasaklanan tanıtım türleri
Yönetmelikte, sağlık hizmetlerinde örtülü veya açık reklam yapılması ve yaptırılmasının yasak olduğu vurgulandı. Sosyal medya tanıtımlarında sağlık tesislerinin sadece kendi uzmanlık alanlarında hizmet verdiği izlenimi yaratması gerekiyor. Halkı yanıltan, yanlış yönlendiren veya diğer kuruluşlara zarar veren tanıtımlar yapılamayacak. Tıbben kabul edilmemiş tedavi yöntemlerinin tanıtımı da yasaklandı.
Uzmanlık ve hasta bilgileri
Ana dal ve yan dal uzmanlıkları dışında sertifika veya eğitim belgelerine dayalı uzmanlık unvanı kullanılamayacak. Hasta veya yakınlarının memnuniyetine dayalı içerikler tanıtım amacıyla paylaşılmayacak. Sosyal medya ve diğer iletişim kanallarında hasta kimlikleri ve bilgileri açıkça yer almayacak, hastadan izin alınmadan görüntüsü kullanılmayacak.
Doğrudan yönlendirme yapılamayacak
Tanıtım ve bilgilendirmeler, hastaları doğrudan veya dolaylı olarak belirli bir sağlık kuruluşuna veya sağlık meslek mensubuna yönlendirecek biçimde olamayacak. Tıbbi cihaz, ürün veya hizmetlerin diğerlerinden üstün olduğu algısı oluşturacak içerikler, firma veya marka tanıtımı yapılamayacak.
Sponsorluk ve yaptırımlar
Doktorlar sponsorluk anlaşmaları ile tanıtım yapamayacak. Yönetmeliğe uymayan kişiler hakkında Cumhuriyet Savcılığı’na suç duyurusunda bulunulacağı bildirildi.
