Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Otomobilde Yeni Çip Krizi Kapıda mı? Araç Tedariki Etkilenebilir

Yapay zekâ odaklı çip üretimi, otomotiv sektöründe kıtlık endişelerini artırıyor. SMIC ve diğer üreticiler, otomobil çiplerine ayrılan kapasitenin sınırlı olabileceğine dikkat çekiyor.

Yapay zekâ odaklı çip üretimi, otomotiv sektöründe kıtlık endişelerini artırıyor.

Koronavirüs pandemisi sırasında tedarik zincirlerinin bozulması ve üretimin durması nedeniyle otomobil üretiminde büyük kayıplar yaşanmıştı. Şimdi, yapay zekâ için öncelikli çip üretimi nedeniyle otomotiv sektöründe yeni bir çip kıtlığı riski gündemde.

SMIC ve Üretici Uyarısı

Semiconductor Manufacturing International (SMIC) Eş-CEO’su Zhao Haijun, büyük çip üreticilerinin Nvidia için yapay zekâ hızlandırıcılarına öncelik vermesiyle bellek talebinin otomotiv sektörünü karşılamayabileceğini belirtti. Çinli firmalar, fiyatların hızla artacağı beklentisiyle 2026 başı siparişlerini erteleyebiliyor.

Otomobil Sektörü ve Elektronikleşme

Yeni otomobillerde elektronik sistemler ön plana çıkıyor ve birçok bileşen çip gerektiriyor. Bu durum, çip kıtlığının otomobil üretimini doğrudan etkileyebileceğine işaret ediyor.

Geçmişten Dersler

Pandemi döneminde 2021’de 9,5 milyon, 2022’de ise 3 milyon otomobil çip eksikliği nedeniyle üretilememişti. 2023’te çip krizi büyük ölçüde sona ermiş, otomobil bayilerinde talep bolluğu yaşanmıştı.

Yapay Zekâ ve Öncelik

Çip üreticilerinin Nvidia ve yapay zekâya odaklanması, otomotiv sektörüne ayrılan payın sınırlı kalmasına yol açabilir. Bu durum, sıfır otomobil üretiminde kısıtlamalar ve satış fiyatlarında yükseliş riski yaratıyor.

 

Verified by MonsterInsights