İş insanı Halit Yukay’ın Marmara Denizi’nde hayatını kaybettiği kazaya ilişkin bilirkişi raporu dosyaya girdi. Raporda, kazanın, yüksek hızda seyreden teknenin ticari gemi rotasında gerekli gözcülüğü yapmaması sonucu yaşandığı ifade edildi. Yukay’ın Bozcaada’ya gitmek üzere Yalova’dan ayrıldıktan sonra Erdek açıklarında parçalanmış halde bulunan teknesinin enkazı, arama çalışmalarının 19’uncu gününde 68 metre derinlikte tespit edildi. Ekipler, Yukay’ın cansız bedenine burada ulaştı.
Radar görüntüleri dosyaya girdi
Soruşturma kapsamında Arel 7 isimli geminin radar hareketleri incelendi. Geminin baş kısmındaki darbelerin tekneyle temas sonucunda oluştuğu tespit edildi. Bir gün önceki fotoğraflarda bu izlerin olmaması da dosyaya delil olarak eklendi.
Gemi kaptanı hakkında yürütülen süreç
Gemi kaptanı Cemal Tokatlıoğlu önce serbest bırakıldı, ardından yeniden gözaltına alınarak tutuklandı. Daha sonra tahliye edilen kaptan için 9 yıla kadar hapis cezası talep edildi. Geminin şirket yetkilisi ve mürettebatı hakkında ise bildirim yükümlülüğünü yerine getirmemekten 1 ila 3 yıl arasında değişen cezalar istendi.

Teknik bulgular çarpışmayı doğruladı
Bilirkişi raporunda, teknenin batmasına yol açan hasarın Arel 7 ile meydana gelen çarpışmadan kaynaklandığı belirtildi. Gemi gövdesindeki sürtme izleri, boya kalıntıları ve incelemeler çarpışmanın fiziksel olarak gerçekleştiğini doğruladı.
Literatürde benzeri görülmeyen kaza
Raporda, açık denizde görüşün açık olduğu bir ortamda bir sürat teknesinin ticari bir gemiye tam hızla çarpmasının denizcilik literatüründe neredeyse hiç rastlanmadığı ifade edildi. Kazanın, yüksek hızla seyreden teknenin gerekli gözcülüğü yapmaması nedeniyle yaşandığı vurgulandı.
Telefon görüşmesi kazaya etki eden unsurlar arasında
Yukay’ın olay sırasında alt kamarada telefon görüşmesi yaptığı, teknenin radar reflektörü bulunmadığı ve gövde renginin düşük görünürlüğe sahip olduğu bilgileri rapora yansıdı. Kaza öncesi son telefon görüşmesini yapan kişi olan oyuncu Kıvanç Tatlıtuğ’un ifadesi de soruşturma dosyasında yer aldı.
Asli kusur değerlendirmesi yapıldı
Tüm bulgular ışığında Halit Yukay asli kusurlu, gemi kaptanı Cemal Tokatlıoğlu ise tali kusurlu olarak değerlendirildi. Raporda, çarpışma şiddeti nedeniyle kazadan sonra hayatta kalma ihtimalinin son derece düşük olduğu da belirtildi.

