Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin en önemli ulaşım projelerinden biri olan Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattındaki son durumu yerinde denetledi. Polatlı-Afyonkarahisar kesimindeki çalışmaları havadan ve karadan inceleyen Bakan Uraloğlu, Sinanpaşa’daki şantiye alanında projenin ilerleyişine dair yetkililerden kapsamlı bilgi aldı.
Bakan Uraloğlu, yaptığı açıklamada, demir yolu yatırımlarını 2002 yılından bu yana bir devlet politikası olarak benimsediklerini ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde ülkeyi modern demir yolu ağlarıyla donattıklarını vurguladı. Ankara-İzmir YHT hattının, bu vizyonun en önemli halkalarından biri olduğunu ifade etti.
Seyahat Süreleri Önemli Ölçüde Kısalacak
Proje tamamlandığında, mevcut durumda 14 saati bulan demir yolu ve yaklaşık 7 saat süren kara yolu seyahat süresinin 3 saat 30 dakikaya ineceğinin altını çizen Bakan Uraloğlu, diğer güzergahlardaki kazanımları da paylaştı. Buna göre;
- Ankara-Afyonkarahisar arası 1 saat 40 dakikaya,
- Ankara-Uşak arası 6 saat 50 dakikadan 2 saat 10 dakikaya,
- Ankara-Manisa arası ise 11 saat 45 dakikadan 2 saat 50 dakikaya düşecek.
Proje Dev Rakamlarla İlerliyor
Toplam 505 kilometrelik bir güzergah üzerinde inşa edilen proje, bölgenin coğrafi yapısına uygun olarak ileri mühendislik çözümleri içeriyor. Proje kapsamında 40,9 kilometre uzunluğunda 49 tünel, 25,5 kilometre uzunluğunda 67 viyadük, 81 köprü ve yüzlerce alt-üst geçit inşa ediliyor. Ankara, Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir güzergahında toplam 10 istasyonun hizmet vereceği hat, tamamlandığında bölgede yaşayan yaklaşık 11,5 milyon vatandaşa doğrudan yüksek hızlı tren konforu sunacak.
Bölge Ekonomisine ve Turizme Can Suyu Olacak
Ankara-İzmir YHT hattının yalnızca bir ulaşım projesi olmadığını belirten Bakan Uraloğlu, projenin yıllık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacağını öngördüklerini dile getirdi. Bu kapasitenin, Afyonkarahisar’ın termal turizmine, Uşak ve Manisa’nın sanayi ve tarımına, İzmir’in ise liman ve turizm potansiyeline büyük bir ivme kazandıracağı vurgulandı. Hattın, Ege’nin sanayi bölgelerini ulusal demir yolu ağına entegre ederek Türkiye’nin küresel ticaretteki rolünü güçlendireceği ifade edildi.
Hedeflenen Açılış Tarihi 2027
Projenin ilerleyişi hakkında da bilgi veren Bakan Uraloğlu, Polatlı-Afyonkarahisar etabındaki altyapı çalışmalarında yüzde 90’ın üzerinde fiziki gerçekleşme sağlandığını belirtti. Projenin önündeki idari engellerin aşıldığını ve tamamen inşaat sürecine odaklanıldığını söyleyen Uraloğlu, “Hedefimiz, inşaat çalışmalarını 2026 yılı sonuna kadar Afyonkarahisar’a kadar tamamlamaktır. Test süreçlerinin ardından 2027 yılında bu bölümü hizmete açmayı planlıyoruz. Hattın tamamını ise 2027 yılı sonuna kadar bitirmeyi hedefliyoruz.” şeklinde konuştu.