ATSO’da gerçekleşen toplantı sonrası Gazete3’e konuşan TOBB Türkiye Fuarcılık Meclisi Başkanı ve ALZ Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cihat Alagöz, Afyonkarahisar Blok Mermer Fuarı hakkında Gazete3’e özel bilgiler verdi.
TOBB Türkiye Fuarcılık Meclisi Başkanı ve ALZ Grup Yönetim Kurulu Başkanı Cihat Alagöz, Afyonkarahisar Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (AFSİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Kadir Sayın’ı ziyaret etti. Ziyaret sonrası Gazete3’e konuşan Alagöz, ilimizde Haziran ayında yapılacak olan Afyonkarahisar Blok Mermer Fuarı’nın detaylarını anlattı.
“AFYON BLOK MERMER FUARI HAYATA GEÇİYOR”
Cihat Alagöz, “Afyon’da bir Blok Mermer Fuarı yapılması son zamanlarda sürekli gündemde olan bir konuydu. Yaklaşık altı yıldır da sivil toplum kuruluşları olsun, Ticaret ve Sanayi Odası olsun gündemine hep aldığı ve istişare ettiği bir konuydu. Kısmet bu yılmış, bu yıl elbirliği ve güç birliği ile bir ilki gerçekleştireceğiz. 18-21 Haziran tarihlerinde Afyon Blok Mermer Fuarı hayata geçiyor. Bunun hazırlıklarıyla ilgili bir hazırlık icra komitemiz var. İcra komitemiz de Afyon Vali Yardımcımızın başkanlığında, Afyon Belediye Başkan Yardımcımız, Afyon Ticaret ve Sanayi Odamız, Ege İhracatçıları Birliği yine bunun yanı sıra İscehisar Mermerciler Derneği, Boğaz Mermerciler Derneği yetkililerinden ve Afyon Ticaret Odamızın mermer meslek komitesinin üyelerinden oluşan bir fuar komitemiz var” dedi.
“EVET BU İŞİN MERKEZİ AFYON’DUR” FİKRİ OLUŞTU
“Fuar komitemiz dört aydır hummalı bir çalışmanın içerisinde” diyen Cihat Alagöz, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Neyi çalışıyoruz, neyi görüşüyoruz? Gerçekten Afyonkarahisar’a yakışır, Türkiye’ye yakışır bir ihtisas fuarını Afyon’a, Türkiye’ye kazandırma arzusu içerisindeyiz. Dört ay gibi kısa bir süre içerisinde planlanan, programlanan ve yaklaşık 40 gün önce standlarının satışı başlayan fuarımız 40 gün gibi kısa bir süre içerisinde muazzam bir ilgi gördü. Toplam 15.000 m²’lik fuar stant alanı belirlendi ve bu 15.000 metre²nin yüzde 95’i 40 gün gibi kısa bir süre içerisinde büyük bir teveccühle karşılaştı. Sadece Afyonkarahisar blok mermer üreticileri değil Denizli firmaları, Muğla firmaları, Konya, Antalya, Elazığ, Şanlıurfa, Diyarbakır, Türkiye’nin pek çok mermer üreticisi ‘Evet bu işin merkezi Afyon’dur, blok mermerin endüstrisinin de arz ve talebinin buluşması için Afyon çok doğru bir destinasyondur’ fikri üzerinde birleşti. Bugüne kadar da bunun dışında da ‘Hayır, burası doğru adres değildir’ diyen de hiç kimseyle de karşılaşılmadan bütün sektörün önde gelen aktörleri bu fikirle bu inançla bir araya geldi ve kısa bir süre içerisinde de fuar projesinin ana iskeleti ortaya çıktı.”
“YABANCI ALIM HEYETLERİ ÇOK BÜYÜK BİR FIRSATI BERABERİNDE GETİRECEK”
Cihat Alagöz, yaptıkları toplantı hakkında şu bilgileri verdi: “Bugünkü toplantımızda da fuarımız kapsamında davet edeceğimiz ve Afyon’un misafirperverliği beraber Afyonkarahisar Blok Mermer Fuarı’mızda konuk edeceğimiz yabancı alım heyetleriyle ilgili çalışmalarımızın hangi aşamada olduğunun değerlendirmesini gerçekleştirdik. An itibari ile fuarımıza Amerika Birleşik Devletleri‘nden, Çin’den, Hindistan’dan, İtalya’dan, Yunanistan’dan, Suriye’den, Mısır’dan ve bunun yanı sıra birkaç farklı Avrupa ülkesinden de yabancı alım heyetlerinin organizasyonu söz konusu oldu. Bu fuar kapsamında Afyonkarahisar’a gelecek olan yabancı iş insanları yalnızca mermerin endüstrisine can katmakla sınırlı bir faaliyet içerisinde bulunmayacaklar. Afyonkarahisar’ın tanıtımı, turizm potansiyelinin tanıtımı, Afyonkarahisar’ın gastronomisinin tanıtımı ve Afyonkarahisar’ın misafirperverliğinin tanıtımı bakımından da fuarımıza gelecek olan yabancı alım heyetleri çok büyük bir fırsatı beraberinde getirecek.”
“PAZARLAMA EN FAZLA DENEYİMLE GERÇEKLEŞİR”
Cihat Alagöz, “Öyle bir dünyada artık yaşıyoruz ki pazarlama en fazla deneyimle gerçekleşir. Afyonkarahisar’da çok doğru ticaret bağlantıları yapan, Afyonkarahisar’ın olağanüstü turizm tesislerinde, kaplıca otellerinde konaklayan yabancı iş insanları Afyonkarahisar’daki bu ağız tadıyla da birlikte bütün bu deneyimlerini kendi ülkelerine taşıyacaklar. Kendi ülkelerinde bu deneyimlerini paylaştıklarında bir sonraki dönemde çok daha fazla insan yalnızca mermer ticareti için değil, hem termal tatilini burada gerçekleştirebilmek için hem de doğal güzelliklerini yaşayabilmek için de Afyonkarahisar’a çok daha fazla kitlenin de bu fuar vesilesiyle de kazandırılması söz konusu olacak” ifadelerini kullandı.
“AFYONKARAHİSAR BLOK MERMER FUARI, TÜRKİYE MARKASI HALİNE GELDİ”
Cihat Alagöz, “Yine Afyonkarahisar Blok Mermer Fuarımızı hazırlarken de, biraz önce saymış olduğum bütün paydaşlar; Kimler bu fuarın paydaşları? ALZ Fuarcılık tarafından organize edilen bu fuar Afyon Valiliği, Afyon Belediyesi, Afyon Ticaret ve Sanayi Odası, Afyon Ticaret Borsası, Ege İhracatçıları Birliği, İscehisar Mermerciler Derneği ve Boğaz Mermerciler Derneği tarafından desteklenen bir fuar. Sadece bu saydığımız dernekler değil aynı zamanda da Afyon’un bütün iş dünyası, sivil toplum kuruluşları da başta AFSİAD ve Sayın başkan olmak üzere manevi desteklerini sağ olsunlar bize sunuyorlar. Bu noktada ben AFSİAD Başkanımız Kadir beye ve siz çok kıymetli Kanal3’e de teşekkürlerimi burada sunmak istiyorum. Çok kıymetli destekleriyle de birlikte bu fuar Afyonkarahisar’da zaten içselleştirildi. Peki bunun yanı sıra sadece Afyonkarahisar’ın sivil toplum kuruluşları ve kamu kuruluşları mı destekliyor? Hayır. Denizli Ticaret Odası, Denizli Sanayi Odası, Muğla Ticaret ve Sanayi Odası, Burdur Ticaret ve Sanayi Odası, Bucak Ticaret ve Sanayi Odası da sağ olsunlar fuarımızı destekleme kararı aldılar. Ne mutlu bize ki Afyonkarahisar Blok Mermer Fuarı’mızın tanıtımında bu illerimizin de ticaret odaları ve sanayi odalarında logolarıyla beraber tanıtımlarımıza devam ediyoruz. Yeni illerimizin de ticaret ve sanayi odaları da bu destekleyen kuruluşlar arasına eklenecekler. Yani Afyonkarahisar Blok Mermer Fuarı, yalnızca Afyon’un fuarı olmanın çok ötesinde bir Türkiye markası haline daha doğuştan geldi” diye konuştu.
“SEKTÖRLERLE BULUŞMAYA DEVAM EDECEK”
Cihat Alagöz, “Bazı markalar daha doğuşu itibariyle yaşayıp yaşayamayacağı çok net bir şekilde belli olur. Bu marka o kadar büyük bir heyecanla doğumuna hep birlikte şahitlik ettik ki, inşallah önümüzdeki yıllarda Afyonkarahisar’a çok modern bir fuar ve kongre merkezi kazandırılmasına, hatta blok mermer endüstrisinin ötesinde farklı endüstrilerin de fuarlarına, ihtisas fuarlarına da ev sahipliği yapmasına da vesile olacak. Peki biz bu fuarı organize ederken neye dikkat ettik? Klasik fuarcılık anlayışının dışında farklı parametreler de bunun içerisine katalım uğraşı içerisinde olduk. Fuarımız bazı ilklere de ev sahipliği yapacak. Bunlardan birincisi, fuarımız 4 gün ama fuarımızın 4. günü akşamı fuar bittiğinde bloklarımızı yerinden kaldırmıyoruz. Bir hafta daha fuar sonrası fuardaki profesyonel ziyaretçi ile bir araya gelen bloklardan pazarlanamayan kalırsa eğer ki kalacağına pek zannetmiyoruz, sonuçta oradaki blok tek başına bir şey ifade etmiyor, o bloğun bir de madeni var. Bir hafta daha süreyle o bloklar fuar alanında sergilenmeye devam edecek. Yani fuardan sonra da yapacağımız dijital tanıtım çalışmalarıyla da bir hafta daha bloklar sergiye açık kalmaya devam edecek. Böylece yalnızca fuara gelen ihtisas fuarı ziyaretçi kitlesi ve alım heyetleri bloklarla buluşmayacak. Aynı zamanda da dijital kanallardan da ‘Ben de fuarı kaçırdım. Burayı da gezebilme fırsatım olmadı’ diyenler de blokları ziyaret edebilecekler. Bu Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen bir yenilik. Bunun dışında 365 gün dijital tanıtım, bu da nedir? Bütün bloklar, fuardaki bloklar dijital ortamda fuarın dijital portallarına aktarılacak. Yine yıl boyunca yapılacak tanıtımlarla da fuarda sergilenen bloklar ve firmaları uluslararası arenada tanıtımı devam edecek. Yani fuar 4. gününde fiziki olarak biterken, dijital olarak da bir sonraki fuara kadar da yine sektörlerle buluşmaya devam edecek” dedi.
“TAŞ YERİNDE AĞIR, YERİ DE AFYON”
Cihat Alagöz, “3. yeniliğimiz de şu. Bugüne kadar biliyorsunuz farklı şehirlerde, farklı ülkelerde yapılan fuarlara üreticilerimiz katıldılar. Ancak bu üreticilerimiz bu fuarlara katılırlarken bir imkandan yoksunlardı, o da şu. Üretim desenlerini gösterebilme, maden ocaklarını gösterebilme imkanı yoktu, ama bugün Afyonkarahisar’da düzenlenecek bu fuarla beraber fuar katılımcılarımız bölgede veya yakın çevreden katılan ocaklarımız ve fabrika sahiplerimiz fuar ziyaretçilerine, yabancı alım heyetlerine, Afyonkarahisar’ın madenlerinin modern fabrikalarını da 10-15 dakikalık kısa süreli seyahatlerle gösterebilme, sergileyebilme imkanı olacak. Yani fuarımızın sloganını da belirttiğimiz gibi. Fuarımızın sloganı ‘Taş yerinde ağır’ sloganı ile yola çıktık. Taşın yerinde gösterilmesi suretiyle, taşın yerinin de gösterilmesi suretiyle, taşın yerinde ağır olduğunu bütün dünya, mermercilik sektörüne de hep beraber Afyon’da tanıtmış ve göstermiş olacağız. Sonuç olarak taş yerinde ağır, bu taşın yeri de Afyon” şeklinde konuştu. >>>Ferhat YÜKSEL – Şerafettin KAZAK





