Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamada, Kurulun 13 Mart’taki toplantısında karara bağladığı 141 dosyadan 131’inin mevzuata aykırı bulunduğu, bir dosya hakkında da tedbiren durdurma kararı verildiği belirtildi. Açıklamada, mevzuata aykırı bulunan dosyalar hakkında durdurma cezasının yanı sıra 32 milyon 481 bin 507 lira idari para cezası, ayrıca dosyalardan 5’inde tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi için erişim engeli idari tedbiri uygulanmasının kararlaştırıldığı ifade edildi. Toplantıda tüketicilerin ekonomik tercih ve menfaatlerini etkileyen reklam ve ticari uygulamaların ele alındığı bildirilen açıklamada, hazır giyim sektöründe indirimli satışlar, teknoloji sektöründe belirtilen niteliklerin üründe bulunmaması veya bu özelliklerin Türkiye’de kullanılamamasına ilişkin bilgilerin verilmediği tanıtımlar ile sıfır faiz vaadiyle gerçekleştirilen yanıltıcı reklamlara ilişkin konuların öne çıktığına işaret edildi.
HAZIR GİYİM SEKTÖRÜNE 4,8 MİLYON LİRA CEZA KESİLDİ
Açıklamada, Reklam Kurulunca yakından takip edilen indirimli satış kampanyalarına ilişkin denetimlerden birinin de hazır giyim sektöründe gerçekleştirildiği belirtilerek, denetim sonucunda aykırılık tespit edilen 8 dosya için 4 milyon 800 bin lira idari para cezası uygulanmasına karar verildiği aktarıldı. Kurulca fahiş fiyat iddialarının gündemde olduğu bu dönemde indirimli satışlara ilişkin gerçekleştirilen denetimlere de değinilen açıklamada, şunlar kaydedildi: “Bu denetimlerle, gerçeğe aykırı belirlenen yüksek fiyatlar üzerinden oluşturulan sahte indirim algısıyla tüketici tercihlerinin manipüle edilmesinin önlenmesi, gerçeğinden daha yüksek indirim yapıldığı veya indirimin düşünmeye fırsat vermeyecek kadar kısa süre için geçerli olduğu algısı oluşturulması gibi tüketici iradesini baskı altına alan pazarlama uygulamalarının tüketici refahına olumsuz etkisinin azaltılması, haksız rekabetin ülke ekonomisine olumsuz etkisinin önlenmesi yoluyla tüketicinin korunması amaçlanmaktadır.” >>>AA