1933 yılında kurulan Japon otomotiv devi Nissan, batarya tedarikinde yaşanan aksaklıklar ve artan rekabet nedeniyle üretim kapasitesini düşürme kararı aldı. Şirketin 7 fabrikasını kapatması ve yaklaşık 20 bin çalışanıyla yollarını ayırması bekleniyor.
Elektrikli araç sektöründe öncü markalardan Nissan, global üretim stratejisini yeniden şekillendiriyor. Batarya tedarik zincirindeki aksamalar ve düşük maliyetli Çinli rakipler, markayı yeni üretim çözümleri aramaya yöneltti.
Nissan’ın simge modeli LEAF, batarya krizinden en çok etkilenen model oldu. Japonya’daki Tochigi fabrikasında üretilen yeni nesil LEAF, Eylül-Kasım döneminde yarı kapasiteyle üretildi ve üretim kaybı yaşandı.
Şirketin geleceği, yeni nesil elektrikli araç yatırımları ve tedarik zincirindeki stratejik adımlarla şekillenecek.