Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Yemek uygulamasının açığını kullandı, iki yıl bedava yemek yedi

Japonya’da yaşayan 38 yaşındaki Takuya Higashimoto, yemek sipariş uygulaması Demae-can’daki sistem açığını kullanarak iki yıl boyunca 1000’den fazla ücretsiz yemek aldı. Şirket, yaklaşık 1 milyon liralık zarara uğradı.

Japonya'da yaşayan 38 yaşındaki Takuya Higashimoto, yemek sipariş uygulaması Demae-can'daki

Japonya’nın Nagoya kentinde yaşayan Takuya Higashimoto, yemek sipariş platformu Demae-can’daki teslimat iade sistemini kötüye kullanarak dikkat çekici bir dolandırıcılığa imza attı. Uygulama üzerinden yaptığı 1095 siparişte, teslimatların gerçekleşmediğini öne sürerek ücret iadesi aldı.

Şirketin zararı 1 milyon lirayı aştı

South China Morning Post’un haberine göre, bu dolandırıcılık sonucu şirketin zararı 3,7 milyon yen (yaklaşık 1 milyon Türk lirası) olarak hesaplandı. Higashimoto’nun sıklıkla pahalı yemekleri tercih ettiği, özellikle kutu yılan balığı, hamburger biftek ve dondurma gibi ürünleri sipariş ettiği belirtildi.

Sahte hesaplarla izini kaybettirmeye çalıştı

Yakalanmamak için 124 sahte hesap açan Higashimoto, bu hesapları sahte kimlikler ve uydurma adreslerle oluşturdu. Ayrıca, sahte bilgilerle edindiği ön ödemeli telefon hatlarını kısa sürede iptal ederek takibini zorlaştırdı.

Son siparişi sonrası sistem alarm verdi

30 Temmuz’da verdiği dondurma, kutu yemek ve tavuk biftek siparişi sonrası yine “teslim edilmedi” bildirimi yapan Higashimoto, 16 bin yen (yaklaşık 4.500 TL) tutarında iade aldı. Ancak artan sipariş sayıları ve benzer bildirimler şirketin dikkatini çekti.

İtirafı: “Tadını alınca duramadım”

Emniyete verdiği ifadede, başlangıçta sadece sistemi denemek istediğini belirten Higashimoto, “Dolandırıcılıkla kazandığım paranın tadını alınca duramadım” dedi. Demae-can şirketi, olay sonrası kimlik doğrulama sistemlerini güçlendireceğini ve olağandışı siparişleri tespit edecek yeni uyarı sistemlerini devreye alacağını duyurdu.

Verified by MonsterInsights