Japonya’nın Nagoya kentinde yaşayan Takuya Higashimoto, yemek sipariş platformu Demae-can’daki teslimat iade sistemini kötüye kullanarak dikkat çekici bir dolandırıcılığa imza attı. Uygulama üzerinden yaptığı 1095 siparişte, teslimatların gerçekleşmediğini öne sürerek ücret iadesi aldı.
Şirketin zararı 1 milyon lirayı aştı
South China Morning Post’un haberine göre, bu dolandırıcılık sonucu şirketin zararı 3,7 milyon yen (yaklaşık 1 milyon Türk lirası) olarak hesaplandı. Higashimoto’nun sıklıkla pahalı yemekleri tercih ettiği, özellikle kutu yılan balığı, hamburger biftek ve dondurma gibi ürünleri sipariş ettiği belirtildi.
Sahte hesaplarla izini kaybettirmeye çalıştı
Yakalanmamak için 124 sahte hesap açan Higashimoto, bu hesapları sahte kimlikler ve uydurma adreslerle oluşturdu. Ayrıca, sahte bilgilerle edindiği ön ödemeli telefon hatlarını kısa sürede iptal ederek takibini zorlaştırdı.
Son siparişi sonrası sistem alarm verdi
30 Temmuz’da verdiği dondurma, kutu yemek ve tavuk biftek siparişi sonrası yine “teslim edilmedi” bildirimi yapan Higashimoto, 16 bin yen (yaklaşık 4.500 TL) tutarında iade aldı. Ancak artan sipariş sayıları ve benzer bildirimler şirketin dikkatini çekti.
İtirafı: “Tadını alınca duramadım”
Emniyete verdiği ifadede, başlangıçta sadece sistemi denemek istediğini belirten Higashimoto, “Dolandırıcılıkla kazandığım paranın tadını alınca duramadım” dedi. Demae-can şirketi, olay sonrası kimlik doğrulama sistemlerini güçlendireceğini ve olağandışı siparişleri tespit edecek yeni uyarı sistemlerini devreye alacağını duyurdu.