Yüksek hızlı tren için ilk hedef tarihin 2015 olarak açıklandığını hatırlatan Olgun, bu tarihin önce 2018’e, ardından 2020’ye, daha sonra 2023’e ertelendiğini, gelinen noktada ise 2027 yılının telaffuz edildiğini belirtti. Sürekli değişen tarihlerle birlikte projenin inandırıcılığının da zayıfladığını vurgulayan Olgun, “Raylar paslandı, takvimler eskidi, vaatler yıprandı” ifadeleriyle sürece eleştiri getirdi. Olgun, yıllar içinde tekrar edilen açıklamaların artık kamuoyunda bir “ilerleme hikâyesi” olarak değil, yerine getirilemeyen sözler zinciri olarak algılandığını dile getirerek, gecikmelerin toplumda beklenti değil hayal kırıklığı ürettiğini kaydetti. Milletvekili Hakan Şeref Olgun, paylaşımında şu ifadelere yer verdi: “Sonu gelmeyen kurban pazarlığı ve hâlâ rötarlı yüksek hızlı tren… Son tarih 2015’ti… Olmadı, 2018’e alındı. Yetmedi, 2020’ye ötelenmişti. Ardından 2023 denildi; o da tutmadı. şimdi 2027… Ray paslandı, takvim eskidi, vaat yıprandı. Geriye bir hız hikâyesi değil; her ertelenen tarihle biraz daha eksilen, toplum nezdinde ağır ağır eriyen bir itibar kaldı.” >
