9 Kasım 2023’te Afyonkarahisar’daki görevine başlayan Miraç Sünnetci, ertesi gün 10 Kasım Atatürk’ü Anma törenlerine katıldığını belirterek kentteki üçüncü yılını tamamladığını söyledi. Afyonkarahisar’da bu süre içerisinde eğitim alanında belirgin bir gelişim yaşandığını vurgulayan Sünnetci, özellikle bireysel akademik başarılar anlamında Ege Bölgesi’nde İzmir dışında birinci sıraya yükseldiklerini ifade etti. Bu sonucun objektif ölçümlere dayanan somut verilerle tespit edildiğini dile getirdi.
İLÇELERDE AYRINTILI AKADEMİK ANALİZ
Sünnetci, il genelinde akademik başarının yakından izlendiğini belirterek kasım ayı itibarıyla 10 ilçede sunumlarını tamamladığını söyledi. İlçe müdürleri, okul müdürleri ve öğretmenlerle yapılan bu toplantılarda, okulların Türkiye geneli, il geneli ve ilçe geneli karşılaştırmalı başarı analizlerinin paylaşıldığını aktardı. Her öğretmenin kendi okulunun ve branşının verilerini doğrudan görerek eksik noktaları tespit edebildiğini vurgulayan Sünnetci, “Nerede açık varsa oraya destek olmaya çalışıyoruz. Rehberlik mekanizmasını sürekli canlı tutuyoruz.” dedi.
2025–2026 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İÇİN YENİ DEĞERLENDİRME METODU
Yeni eğitim yılında Afyonkarahisar’da öğretmenlerin kendi performansını daha doğru değerlendirmesini sağlayacak farklı bir uygulama başlatıldı. Buna göre öğretmenlere son üç yıla ait ayrıntılı gelişim raporları veriliyor ve öğretmenler kendi sınıfındaki ilerlemeyi dış kıyaslara bakmadan doğrudan gözlemleyebiliyor. Bu sistemle öğrencilerin hangi konularda zorlandığı, hangi derslerde eksik olduğu ve hangi öğrencinin hangi alanda desteğe ihtiyaç duyduğu net bir şekilde belirleniyor. Sünnetci, “İncecik ayrıntılara kadar iniyoruz. Tespit ettiğimiz her eksik için ilçe millî eğitim müdürlükleri aracılığıyla anında müdahale ediyoruz.” ifadelerini kullandı.
143 BİN ÖĞRENCİ YAKINDAN TAKİP EDİLİYOR

Sünnetci, Afyonkarahisar’da 143 bin öğrencinin akademik gelişiminin dijital sistemler üzerinden takip edildiğini belirtti. İlk 1000’e giren öğrencilere akademik anlamda özel destek sunulduğunu, mesleki eğitime yatkın çocukların ise aileleriyle görüşülerek mesleki yönlendirmeyle desteklendiğini söyledi.
LGS’YE GİRİŞ SİSTEMİ VE ÖĞRENCİ TERCİHİ
Kamuoyunda yanlış bilinen bir bilgiye de açıklık getiren Sünnetci, önceki yıllarda öğrencilerin otomatik olarak LGS sistemine kaydedildiğini, ancak artık sınava girişin tamamen öğrencinin tercihi olduğunu hatırlattı. Öğrencilerin kendi telefonlarından veya velileri üzerinden sisteme giriş yaparak sınava katılmak isteyip istemediklerini bildirdiğini söyleyen Sünnetci, “Hiçbir öğrencimize sınava girme veya girme yönünde telkinde bulunulmuyor. Sınava girmek isteyen tüm öğrencilerimize kapımız açık.” dedi.
MESLEKİ EĞİTİME YÖNLENDİRME VE MESLEK LİSELERİNİN ÖNEMİ
Afyonkarahisar’da mesleki eğitimin güçlendirilmesine özel önem veriliyor. Sünnetci, 6. ve 7. sınıfların meslek liselerine götürülerek üretim süreçlerini bizzat deneyimlemelerinin sağlandığını açıkladı. Öğrencilerin motor, ahşap, kimya, elektrik gibi alanlarda tezgâh başında becerilerini gördüğünü belirten Sünnetci, “Her çocuk matematikten anlamak zorunda değildir. Öğrenciyi doğru yeteneğe yönlendirmek öğretmenliğin özüdür” ifadesini kullandı.
TÜRKİYE’DE İLKLERDEN: MESLEK ORTAOKULU UYGULAMASI

Afyonkarahisar’da Türkiye’de ilk kez uygulanan “meslek ortaokulu” modelinin de pilot olarak hayata geçirildiğini belirten Sünnetci, 81 il arasında sadece 12 ilde bu uygulamanın yer aldığını söyledi. Bir meslek lisesi bünyesinde açılan iki şube ile öğrencilerin erken yaşta teknik beceri kazanmasının hedeflendiğini ifade etti.
İLÇE ZİYARETLERİ VE ÖĞRENCİ BAŞARI HİKÂYELERİ
Sünnetci, ilçeleri ziyaret ettiğinde belediye başkanlarından sık sık öğrencilerle ilgili başarı hikâyeleri duyduğunu söyledi. Mesleki Eğitim Merkezlerinde eğitim alan öğrencilerin haftanın dört günü işletmelere giderek önemli tecrübeler kazandığını, motor bölümünde okuyan bir öğrencinin iki yılda motor indirip takabilecek seviyeye geldiğini örnek olarak aktardı.
BAKANLIK TARAFINDAN TAKDİR EDİLME VE YENİ MÜFREDAT
Millî Eğitim Bakanı tarafından Afyonkarahisar’ın eğitimdeki başarısının takdir edilmesinin kendilerini motive ettiğini söyleyen Sünnetci, yeni müfredat olan Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin uygulanmaya başlandığını tekrar hatırlattı. Bu modelin öğrencinin kendini ifade etmesini, okuduğunu anlamasını ve becerilerini geliştirmesini hedeflediğini belirtti.
İL GENEL MECLİSİ VE VALİLİKTEN GELEN DESTEK

Başarı değerlendirme analizlerinde kullanılan sistemler için İl Genel Meclisinden geçen yıl 3 milyon TL’nin üzerinde destek alındığını, bu yıl da desteğin devam ettiğini ifade eden Sünnetci, Afyonkarahisar Valisi Kübra Güran Yiğitbaşı’nın eğitime verdiği maddi ve manevi desteğin çok değerli olduğunu söyledi.
YENİ HEDEF: LGS VE YKS’DE BAŞARIYI İKİ KATINA ÇIKARMA
Sünnetci, yeni eğitim yılı için iddialı hedefler ortaya koyarak hem LGS’de hem YKS’de geçen yıla göre iki hatta üç kat daha fazla başarı beklediklerini dile getirdi. Branş bazında yapılan tüm analizlerde Afyonkarahisar’ın Türkiye ortalamasının üzerine çıktığını da söyledi.
24 KASIM MESAJI: “ÖĞRETMEN BİR MUM GİBİ ETRAFINI AYDINLATIR”
Öğretmenliği “bir gönül sanatı” olarak tanımlayan Sünnetci, öğretmenlerin öğrencileri bir evlat olarak gördüğünü belirterek 24 Kasım Öğretmenler Günü mesajını şu sözlerle paylaştı: “Öğretmen bir mum gibidir; erir ama etrafını aydınlatır. Eriyip etrafını aydınlatan tüm öğretmenlerimizin; başta Başöğretmenimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere Afyonkarahisar’daki 11 bin 500 öğretmenimizin Öğretmenler Günü’nü kutluyorum.”
