Danışman öğretmen Bahar Katrancıoğlu’nun yönlendirmesiyle hazırlanan çalışma, görme engelli öğrencilerin kültürel varlıkları ve doğal güzellikleri dokunarak keşfetmesini amaçladı. Öğrenciler; Göbekli Tepe, Galata Kulesi, Truva Atı, Pamukkale travertenleri ve çeşitli yöresel mimari örneklerinin üç boyutlu modellerine temas ederek inceleme imkânı buldu. Dokunsal materyaller sayesinde soyut kavramları somutlaştıran öğrencilerin hem farkındalıklarının hem de öğrenme motivasyonlarının arttığı gözlemlendi. Özel eğitim öğretmeni Özge Nilüfer Tunçkol’un rehberliğinde gerçekleşen uygulamada, öğrenciler kültürel yapıların şekillerini ve yüzey dokularını parmak uçlarıyla keşfetti. Etkinlik boyunca öğrencilerin heyecanı ve neşesi dikkat çekti.
“ENGELLİLER GÜNÜ’NÜ ANLAMLI BİR ŞEKİLDE TAÇLANDIRDI”

Kadaifçioğlu İlkokulu Müdürü Abdülkerim Bilir, etkinliğin önemine vurgu yaparak “Öğrencilerimizin öğrenme sürecine aktif katılmasını sağlayan bu proje hem kültürel miras bilincini güçlendiriyor hem de Engelliler Günü’nü anlamlı bir şekilde taçlandırdı. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz.” dedi. Özel eğitim öğretmenleri ise dokunsal materyallerin kavram öğreniminde büyük katkı sunduğunu belirterek bu tür uygulamaların yaygınlaştırılması gerektiğini ifade etti. Etkinlik, öğrencilerin istasyon çalışmalarını tamamlaması ve küçük hediyelerle ödüllendirilmesiyle sona erdi. Proje, engelli öğrenciler için yenilikçi ve kapsayıcı bir eğitim yaklaşımının başarılı örneklerinden biri olarak öne çıktı.

