Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Eroğlu: İlimize muazzam yatırımlar yaptık

AK Parti hükümetlerinin Afyonkarahisar’a yaptığı ulaşım yatırımları ve hızlı tren

AK Parti hükümetlerinin Afyonkarahisar’a yaptığı ulaşım yatırımları ve hızlı tren projesi hakkında açıklama yapan Önceki Dönem Orman ve Su İşleri Bakanı Prof. Dr. Veysel Eroğlu, “Ulaşım alanında ilimize muazzam yatırımlar yaptık. Bütün yollar Roma’ya çıkar sözünü değiştirdik, bütün yollar Afyonkarahisar’a çıkar” dedi.

Önceki Dönem Orman ve Su İşleri Bakanı Prof.Dr. Veysel Eroğlu, Afyonkarahisar’a AK Parti iktidarları döneminde ulaşım alanında yapılan yatırımlar ve Hızlı Tren Projesi’nin durumu hakkında açıklamalarda bulundu. Eroğlu, “Ulaşım alanında ilimize muazzam yatırımlar yaptık. Bütün yollar Roma’ya çıkar sözünü değiştirdik, bütün yollar Afyonkarahisar’a çıkar. Bütün yollarımız Afyon Kaymağı gibi oldu. Ülkemizde en fazla bölünmüş yol ilimize yapıldı. Bölünmüş yol uzunluğu 2002 yılında sadece 54 km iken 2024 senesinde 595 km’yi geçmiştir. Afyonkarahisar-İstanbul arası 10-12 saatten 5 saate, Afyonkarahisar-Ankara arası 5 saatten 2,5 saate, Afyonkarahisar-İzmir arası ise 6 saatten 3 saate inmiştir” ifadelerine yer verdi.

“ÇEVRE YOLU VE KARAHİSAR TÜNELİ
İLE ULAŞIMI KOLAYLAŞTIRDIK”

Afyonkarahisar’ın Ankara’yı İzmir’e, İstanbul’u Antalya’ya bağlayan aks üzerinde olan Türkiye’nin en önemli kavşak noktası olduğunu kaydeden Eroğlu, “Bu sebeple şehir merkezinden geçen araçlar, hava kirliliğine sebep olmaktaydı. Özellikle kamyonlar şehrimizin havasını oldukça fazla kirletmekteydi. Bu durumun önüne geçmek için muazzam bir çevre yolunu ilimize kazandırdık. Özellikle ağır vasıtalar şehir merkezine girmeden çevre yolunu kullanmaktadırlar.19 km uzunluğundaki çevre yolunun yapılmasıyla birlikte şehrimizde hava kirliliği yaşanmamıştır.Ayrıca yol kenarlarını da yeşillendirdik. 2017 yılında hizmete aldığımız Karahisar Tüneli ulaşım güvenliğini oldukça artırmıştır.Karahisar Tüneli ve bağlantı yolları trafik kazalarını azaltırken aynı zamanda yüksek yol standardı sebebiyle, meydana gelen kazalarda can ve mal kaybını en aza indirmektedir. Afyonkarahisar–İstanbul-Ankara-İzmir-Antalya-Denizli-Konya bölünmüş yolları gerçekleşmiştir. Afyonkarahisar-Şuhut Yolu çok zor bir yol olmasına rağmen çok mükemmel bir şekilde açılmıştır. Çay-Bolvadin-Emirdağ Yolu büyük ölçüde tamamlanmıştır. Emirdağ-Davulga-Yunak Yolu çalışmaları devam etmektedir” dedi.

“ÜLKEMİZİN BÜYÜK HAVALİMANI OLAN ZAFER
HAVALİMANINI 2012 YILINDA HİZMETE ALDIK”

Afyonkarahisar’a güzel bir otobüs terminali kazandırdıklarını belirten Eroğlu, “Şehrimize yaraşır güzel ve modern bir otobüs terminali kazandırdık. Eski otogar ile yenisi arasında dağlar kadar fark var. Ülkemizin büyük havalimanı olan Zafer Havalimanını 2012 yılında hizmete aldık. Afyonkarahisar’a yapılmakta olan en büyük yatırımlardan birisi de hızlı trenin gelmesidir. AK Parti Milletvekillerimizle diğer yatırımlar gibi bu yatırımı da yakından takip ediyoruz. Ankara – Afyonkarahisar – İzmir Hızlı Treni gerçekleştiği zaman Afyonkarahisar bir kademe daha ileri bir seviyeye ulaşacak ve planlanan İstanbul- Kütahya- Afyonkarahisar- Antalya Hızlı tren hattı ve ilerde Konya- Afyonkarahisar- İstanbul hattı da gerçekleştiğinde Afyonkarahisar sadece karayollarının kavşak noktası değil, aynı zamanda Hızlı Trenlerinde kavşak noktası olacaktır. Bir diğer husus ise; Irak Kalkınma yolu, Avrupa’ya ulaşırken de Afyonkarahisar’dan geçeceğini buradan müjdelemek istiyorum. Afyonkarahisarlı hemşerilerimiz “yaparsa AK Parti yapar”sözüne inanmalarının elbette bir sebebi var. Hızlı tren yatırımını, Sayın Cumhurbaşkanımız bizzat takip etmektedir. En son miting için şehrimizi teşrif ettiklerinde Ankara- İzmir Hızlı tren inşaatının müteahhidini de davet ederek Askeri havaalanında görüştürmemizde Sayın Cumhurbaşkanımız, bu yatırımın hızlandırılması talimatını vermişti. Ben de konunun takipçisi olarak bakanlıkla olan görüşmemde yatırımın bir an önce faydaya dönmesi için bu hattın 3 safhaya bölünerek öncelikle Polatlı – Afyonkarahisar hattının yapılmasının mühendislik açısından da fizibil olacağını ifade etmiş ve bu husus bakanlık tarafından kabul edilmişti. Aşağıdaki haritada inşaatın planlanan safhaları 1. 2 ve 3. Kesim olarak gösterilmiştir” dedi.

“YILDA 13 MİLYONUN ÜZERİNDE YOLCU TAŞINACAKTIR”

Eroğlu, “Güzergâh üzerindeki alt yapı çalışmaları, tüneller, köprüler ve viyadükler çok hızlı bir şekilde tamamlanmaktadır. Projenin bütün kesimlerinde altyapı çalışmaları devam etmektedir. İlk rayın döşenmesi 29 Ağustos 2022 tarihinde Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın Afyonkarahisar mitinginde canlı yayınla gerçekleştirilmiştir. Afyonkarahisar’a gelirken en önemli tünellerden Bayat 1 ve Bayat 2 Tünelleri bitmiş, Köroğlu Tüneli’nde ilerleme yüzde 86 mertebelerindedir. Gözleri olanlar da zahmet edip Ankara Afyonkarahisar yolu üzerinde tünelleri görebilirler tabi görmek isterlerse. Netice olarak Ankara -İzmir Hızlı Tren Projesi’nin ilk safhası (kesimi) olan Ankara – Afyonkarahisar hızlı tren inşaatı hızla devam etmektedir. Bu konuda kesin talimatları için Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a şükranlarımızı arz ederiz. Daha önceki bakanlarımıza ve Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanımız Sayın Abdülkadir Uraloğlu’na ve projeyi Yürüten Altyapı Genel Müdürü Yalçın Eyigün’e ve bakanlık çalışanları ile müteahhit firma sahip ve mühendis ve işçilerine çok teşekkür ediyoruz. Hızlı tren ile Ankara-Afyonkarahisar-İzmir arası, güzergâh 824 km’den 624 km’ye düşecek, seyahat süresi 14 saatten 3,5 saate düşecektir. Afyonkarahisar – Ankara arası 1 saat 15 dakikaya, Afyonkarahisar İzmir arası 2 saat 15 dakikaya inecektir. Yılda 13 milyonun üzerinde yolcu taşınacaktır” diye konuştu.>>> Ayşe Karadeniz

Verified by MonsterInsights