Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Dijital yayıncılıkta tarihi adım: Oscar Ödülleri’nin yeni yayın haklarını YouTube aldı

Sinema dünyasının en prestijli ödüllerinden olan Oscar Ödülleri’nin gelecek dönemki yayın haklarını YouTube kazandı.

Sinema dünyasının en prestijli ödüllerinden olan Oscar Ödülleri'nin gelecek dönemki

BBC’nin haberine göre, 2029-2033 yılları arasındaki Oscar Ödül törenleri Google’ın sahibi olduğu video platformu YouTube’dan canlı yayınlanacak.

Bu anlaşmayla dünya genelindeki iki milyar YouTube kullanıcısının, Hollywood’daki ödül törenini, öncesi ve sonrasındaki etkinlikleri para ödemeden izleyebileceği açıklandı.

ABD’deki izleyicilerse, ödül törenini canlı izleyebilmek için YouTube TV abonesi olmak zorunda.

Anlaşmayla ilgili yapılan açıklamada, birçok farklı dilde altyazı ve seslendirme özellikleri sayesinde, ödül töreninin küresel izleyici için çok daha erişilebilir olacağı vurgulandı.

Anlaşma kırmızı halı, sahne arkası ve Vali’nin Balosu gibi Oscar’a eşlik eden birçok etkinliğin de yayın haklarını kapsıyor.

Amerika Birleşik Devletleri’nde verilen ve Oscar ödülleri olarak bilinen Akademi Ödülleri, 1970’lerden bu yana Amerikan ABC televizyonundan yayınlanıyor.

2026’daki Oscar Ödül töreni 15 Mart’ta yapılacak.

Oscar Ödülleri 2028 yılında 100. kez verilecek ve o yıl, törenin ABC televizyonundan yayınlanacağı son yıl olacak.

Dijital yayıncıların sinemadaki etkisi

Törenlerin ilk kez dijital bir mecradan yayınlanacak olması sektör için büyük bir kırılma anlamına da geliyor.

Sinema endüstrisinin uzun zamandır, dijital video yayıncılarının sektör üzerindeki etkisine dair kuşkuları var.

Genç kuşakların değişen izleme alışkanlıkları, Hollywood’un da son seneleri sıkıntılı geçirmesine neden oldu.

YouTube CEO’su Neal Mohan anlaşmanın duyulmasından sonra yaptığı açıklamada Oscarlar için “en önemli kültürel kurumlarımızdan biri” dedi ve ortaklığın “Oscar’ın köklü mirasına sadık kalırken, yeni kuşaktan yaratıcı gençlere ve film tutkunlarına ilham vereceğini” belirtti.

Bu yılki Oscarlar, törenin ABC televizyonuyla birlikte ilk kez Disney’in dijital yayın platformu Hulu’da da gösterilmesi sayesinde ABD’de 19,69 milyon kişi tarafından izlendi.

Disney, törenin son beş yılın en çok izlenen Oscar’ı olduğunu açıkladı.

Akademi ödülleri 10 yıl önce ortalama 40 milyon kişi tarafından takip ediliyordu.

Verified by MonsterInsights