Proje, çocukların dijital oyunlarla kurdukları ilişkiyi sorgulamalarını, şans temelli ve bağımlılık riski taşıyan oyun mekaniklerini tanımalarını ve özdenetim, sorumluluk ile dijital etik çerçevesinde bilinçli dijital davranışlar geliştirmelerini amaçladı. Çalışma kapsamında akademisyenler tarafından dijital oyun bağımlılığı ve dijital riskler konusunda eğitimler verildi; Emniyet Çocuk Birimi ile yapılan paylaşımlarla siber zorbalık ve dijital güvenlik konularında farkındalık artırıldı. Ayrıca dijital ebeveynlik alanında çalışmalarıyla bilinen Orhan Toker’in katıldığı söyleşide, dijital oyunların psikolojik ve sosyal etkileri ele alındı. Proje, Afyon merkez ve merkeze bağlı yaklaşık 58 okulda eğitim sunumları, kamu spotları ve dijital içeriklerle yaygınlaştırıldı. Sosyal sorumluluk kapsamında ise AFSÜ Onkoloji Hastanesi’nde tedavi gören çocuklar ve ailelerine bilinçli dijital oyun kullanımı konusunda bilgilendirme yapıldı. Proje ekibi, dijital oyunların yasaklanması yerine; çocukların riskleri tanıyan, sınır koyabilen ve bilinçli tercihler yapabilen bireyler olarak dijital dünyada yer almalarını hedefliyor.
Çocuklar dijital oyunları değerlerle sorguluyor
TÜBİTAK 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri kapsamında, Dumlupınar Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) öğrencileri Emir Eker, Doruk Demirok ve Aras Korkmaz, danışman öğretmenleri Necla Tabak rehberliğinde “Dijital Labirentler Değerlerle Aşılabiliyor” adlı projeyi hayata geçirdi.
