Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

“Bilginin doğru adlandırılması, öğrenme kadar önemli”

Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Fen Edebiyat Fakültesi tarafından “Terimlerin Akademik Öğrenme Üzerindeki Etkileri” konulu seminer düzenlendi.

Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Fen Edebiyat Fakültesi tarafından “Terimlerin Akademik

Erdal Akar Konferans Salonunda düzenlenen ve Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Hacı İbrahim Delice’nin açış konuşmasıyla başlayan program, Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Celal Demir’in “Terimlerin Akademik Öğrenme Üzerindeki Etkileri” konulu sunumuyla devam etti. Sunumunda terimlerin akademik öğrenme üzerindeki etkileri ve yapılandırmacı yaklaşım üzerine değerlendirmelerde bulunan Demir, kelime ve terim kavramlarının öğrenme sürecindeki belirleyici rolüne dikkat çekti. Bilginin doğru adlandırılmasının en az öğrenmenin kendisi kadar kıymetli olduğunu vurgulayan Demir, dilin öğrenme ortamlarındaki kurucu gücüne değinerek, “Dil en önemli ve en büyük potansiyeldir. Her dil, kendi terminolojisiyle büyük bir birikim taşır” dedi. Demir, Türkçenin kavramları karşılama mantığının ilişkilendirmeye dayandığını belirterek “Kelimelerdeki çok anlamlılık, tarihsel süreçte yeninin eski üzerine konmasıyla oluştu. ‘Atmak’, ‘basmak’, ‘kol’, ‘baş’ gibi örnekler, aynı kelimenin ilişkilendirilen anlamlar üzerinden genişlemesini gösterir” diye konuştu. Seminer, soru cevap bölümünün ardından sona erdi.

Verified by MonsterInsights