Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Amerikalılar, Türk lezzetlerini çok sevdi

Türk gıda ihracatçıları, Amerika Birleşik Devletleri’ne 5 milyar dolarlık gıda ürünleri ihracatı hedefleri için büyük bir adım attı.

Türk gıda ihracatçıları, Amerika Birleşik Devletleri’ne 5 milyar dolarlık gıda

Türk gıda ihracatçıları, Amerika Birleşik Devletleri’ne 5 milyar dolarlık gıda ürünleri ihracatı hedefleri için büyük bir adım attı.
Dünya’nın en büyük gıda ithalatçısı Amerika Birleşik Devletleri’ne Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projesiyle ihracatını 5 yılda iki kat artırarak 2 milyar dolara ulaşan Türk gıda ihracatçıları, ABD’nin ve dünyanın en büyük restoran ve gıda hizmetleri fuarlarından biri olan National Restaurant Association Show 2025’e katılarak Türk gıda ürünlerinin tanıtımını yaptı. Ege İhracatçı Birlikleri çatısı altındaki 6 gıda birliğinin ortaklığında sürdürülen Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projesi, son yıllarda ABD’de yükselen değer olan Akdeniz tipi beslenme alışkanlığının Türk gıda ürünlerinin ihracatına olumlu yansıması için yoğun bir tanıtım kampanyası yürütüyor. Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Melih İşliel, ABD’de son yıllarda sağlıklı yaşam trendinin öne çıktığını, bu doğrultuda, Türk gıda ürünlerinin; tazelik, lezzet ve besleyici değer açısından tam da bu ihtiyaca cevap verecek nitelikte olduğunu vurguladı.

ABD’YE GIDA İHRACATINDA EGE, TÜRKİYE ORTALAMASINI İKİYE KATLADI

Turkish Tastes Projesi başladıktan sonra proje kapsamındaki ürünlerde Türkiye’nin ABD’ye gıda ihracatının her yıl ortalama yüzde 6,5 artarak 1,8 milyar dolara ulaştığı bilgisini veren İşliel, “Geçtiğimiz 5 yıllık dönemde Ege İhracatçı Birlikleri’nden ABD’ye gıda ihracatımız her yıl ortalama yüzde 12,5 arttı ve 458 milyon dolara ulaştı. ABD’ye gıda ihracatındaki artış hızımız Türkiye geneline göre iki kat oldu. Önümüzdeki yıllarda bu farkın daha da açılması için çaba göstereceğiz” diye konuştu.

“2026 YILINDA TÜRKİYE MİLLİ KATILIM ORGANİZASYONU YAPMAK İSTİYORUZ”

Şikago’nun ABD’nin Ortabatı bölgesindeki en önemli ticaret ve lojistik merkezi olduğuna dikkati çeken İşliel, “Turkish Tastes Projemizde uzun süredir birlikte çalıştığımız Amerika Aşçılar Federasyonu (ACF) Geçmiş Dönem Başkanı Şef Thomas Macrina, Amerikan Şefler Akademisi Başkan Yardımcısı Şef Reimund Pitz ve Amerikan Aşçılık Federasyonu Şefi Don Zajac, Türk gıda ürünlerini kullanarak Amerikan damak tadına uygun lezzetler hazırladılar ve bu sunumlarla ziyaretçilerin ilgisini çekmeyi başardılar. Bu temaslarımızın ticari bağlantıya dönüşmesini bekliyoruz. Şikago gibi çok kültürlü ve göçmen nüfusun yoğun olduğu bir şehirde; Doğu Akdeniz, Balkanlar ve BDT ülkeleri kökenli tüketicilerin Türk mutfağına aşinalığı, markalı Türk gıda ürünlerinin raflarda beğeniyle yer almasına olanak tanıyor. Fuar kapsamında edindiğimiz temaslar, Türk ürünlerinin ABD pazarındaki konumunu daha da güçlendirecek fırsatlar sunuyor” ifadelerini kullandı. Ege İhracatçı Birlikleri’nin standını, Türkiye’nin Şikago Başkonsolosu Tahir Bora Atatanır, Şikago Ticaret Ataşesi Ahmet Samet Tekoğlu, ABD Başkanı Donald Trump’ın Beyaz Saray ve Başkanlık Konutu Şefi Guy Mitchell, ABD olmak üzere; Kanada, Brezilya, Almanya, Meksika ve Uzak Doğu ülkelerinden şefler, restoran zincirleri yöneticileri ve ithalatçılar ziyaret etti. >>>Haber Merkezi

Anadolu Ajansı ve İHA tarafından yayınlanan yurt haberleri Gazete3.com.tr editörlerinin hiçbir müdahalesi olmadan, sözkonusu ajansların yayınladığı şekliyle Gazete3 sayfalarında yer almaktadır. Yazım hatası, hatalı bilgi ve örtülü reklam yer alan haberlerin hukuki muhatabı, haberi servis eden ajanslardır. Haberle ilgili şikayetleriniz için bize ulaşabilirsiniz.
Verified by MonsterInsights