Türkiye’nin küresel sahnede markalaşarak, 2028’e kadar “Turcorn” sayısını 25’e ulaştırmasının yolunun, finansmana erişim, sürdürülebilirlik ve dijital dönüşüm ekseninde “KOBİ’lerin akıllanması”ndan geçtiği belirtiliyor.
Akıllı KOBİ Platformunca hazırlanan “KOBİ’lerin Dijital Dönüşüm Raporu”ndan derlenen bilgiye göre, ülkelerin güçlü bir ekonomik altyapıya ve inovasyon iklimine sahip olmasının temel koşullarından biri, rekabetçi ve sürdürülebilir ekosistemin varlığı olarak öne çıkıyor. Bu kapsamda, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinin ev sahipliğinde, Mastercard’ın ana sponsorluğunda hayata geçen Akıllı KOBİ Platformunun 10 stratejik önerisi bulunuyor. Bunlar, “dijital strateji ve vizyon belirleme”, “finansmana erişimin desteklenmesi”, “dijital altyapıya erişimin kolaylaştırılması”, “dijital eğitim programlarının yaygınlaştırılması”, “dijital kültür ve liderlik gelişimi”, “sektörel ve bölgesel işbirliklerinin artırılması”, “AR-GE ve inovasyon ekosisteminin geliştirilmesi”, “veri güvenliği ve yönetiminin güçlendirilmesi”, “e-ticaret ve küresel pazara erişimin artırılması”, “performans takibi ve sürekli iyileştirme” olarak sıralanıyor. Bu stratejik öneriler, Türkiye’deki KOBİ ekosisteminin dijital dönüşüm süreçlerini hızlandırarak rekabet güçlerini artırmaları, küresel pazarda daha güçlü şekilde yer almaları ve sürdürülebilir bir büyüme sağlamaları açısından kritik önem taşıyor.
HEDEF 25 TURCORN
Türkiye’nin 12. Kalkınma Planı (2024-2028) kapsamında, KOBİ’lerin dijitalleşmesi ve yeşil dönüşüm süreçlerinin desteklenmesi, ekonomik büyümenin sürdürülebilirliği ve küresel rekabet gücünün artırılması açısından stratejik öncelikler arasında yer alıyor. Plan kapsamında, Türkiye’nin doğru adımları atması durumunda 2028 itibarıyla 120 milyar dolarlık ihracata ulaşması, 40 bin KOBİ’nin ciro bazında büyüme kaydetmesi ve 1 milyar dolar değerini aşan 25 şirkete (unicorn-Turcorn) sahip olması hedefleniyor. KOBİ’lerin dijitalleşmesi ve akıllanması, bu hedefe giden süreçte anahtar olarak görülüyor. Türkiye’de halihazırda Peak Games, Getir, Dream Games, Trendyol, Hepsiburada, Insider ve Papara olmak üzere 7 Turcorn bulunuyor. Bu firmalar, 1 milyar dolarlık değerleme sınırını aşarak “unicorn-Turcorn” olma başarısı göstermişti. >>>AA