Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Türkiye, elektrikli araç satışlarında Avrupa’da dördüncü

Türkiye, 2025’in ilk yedi ayında gerçekleştirdiği 102 bini aşkın elektrikli araç satışı ile Avrupa’da dördüncü sıraya yerleşerek önemli bir başarıya imza attı. Sektör temsilcileri, son ÖTV düzenlemelerine rağmen pazarın büyümesini sürdürerek yıl sonunda 180 bin adetlik satış hacmini ve yüzde 20’lik pazar payını aşacağını öngörüyor.

Türkiye, 2025'in ilk yedi ayında gerçekleştirdiği 102 bini aşkın elektrikli

Türkiye otomotiv pazarı, elektrikli araç (EV) satışlarında kaydettiği olağanüstü performans ile Avrupa’nın lider ülkeleri arasına girmeyi başardı. 2025 yılının Ocak-Temmuz döneminde ulaşılan satış rakamları, Türkiye’yi kıtanın en büyük dördüncü elektrikli araç pazarı konumuna taşıdı.

Türkiye’nin Yükselişi ve Küresel Pazarın Durumu

2025 yılının ilk yedi aylık verilerine göre, Türkiye’de elektrikli otomobil satışları 102.160 adede ulaşarak toplam binek otomobil pazarındaki payını yüzde 17,9 gibi dikkat çekici bir seviyeye yükseltti. Bu güçlü performans, Türkiye’nin son iki yıldır sergilediği istikrarlı büyüme trendinin bir yansıması olarak öne çıkıyor.

Küresel ölçekte de elektrikli araçlara olan ilgi artarak devam etmektedir. Aynı dönemde dünya genelindeki satışlar, bir önceki yıla kıyasla yüzde 27 artışla 10,7 milyon adede ulaştı. Çin, 6,5 milyon adetlik satışla pazarın liderliğini sürdürürken, Avrupa’da satışlar yüzde 30 artışla 2,3 milyona, Kuzey Amerika’da ise yüzde 2 artışla 1 milyon adede yükseldi.

Sektör Temsilcilerinden Değerlendirmeler: Beklentiler ve Öngörüler

Otomotiv sektörünün önde gelen markalarından birinin satış, pazarlama ve satış sonrası genel müdürü, Türkiye’deki elektrikli araç satışlarının beklentilerin üzerinde bir performans sergilediğini ve geçen yıla oranla yüzde 147’lik rekor bir artış yaşandığını belirtti. Yılın ilk yarısında tüketicilerin Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) matrahlarındaki olası değişiklik beklentisi ve artan akaryakıt fiyatlarının, kullanıcıları işletme maliyeti daha düşük olan elektrikli araçlara yönlendirdiğini ifade etti.

Geçtiğimiz ay yürürlüğe giren yeni ÖTV düzenlemesinin pazarda kısa süreli bir yavaşlamaya neden olabileceğini belirten yetkili, “Satılan elektrikli araçların yüzde 83’ü yüzde 10’luk en düşük ÖTV dilimindeydi. Yeni düzenlemeyle bu oran yüzde 25’ten başlıyor. Ancak elektrikli araçların vergi avantajı içten yanmalı motorlara kıyasla hala devam ediyor. Bu nedenle yavaşlamanın geçici olacağını ve pazarın yıl sonunu yaklaşık 180 bin adetlik satışla kapatacağını öngörüyoruz,” şeklinde konuştu.

Pazarda faaliyet gösteren bir diğer önemli markanın genel müdürü ise elektrikli araç pazar payının 2022 öncesi yüzde 1’in altındayken bugün yüzde 18’e ulaşmasının ardında devlet teşvikleri, artan model çeşitliliği ve şarj altyapısındaki hızlı gelişimin yattığını vurguladı. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) verilerine göre şarj soketi sayısının 31 bini, istasyon sayısının ise 12 bini aştığını belirten genel müdür, “Pazardaki 100’den fazla modelin önemli bir bölümü vergi avantajını koruyor. Bu doğrultuda, yıl sonunda toplam pazar payının yüzde 20’nin bir miktar üzerinde gerçekleşeceğini tahmin ediyoruz,” dedi.

Otomotiv Pazarının Geneli ve Gelecek Beklentileri

Türkiye toplam otomotiv pazarı da 2025’in yedi ayında, bir önceki yıla göre yüzde 7 artışla 715.695 adetlik satış rakamına ulaştı. Sektör temsilcileri, Türkiye’de bin kişiye düşen araç sayısının (190) Avrupa ortalamasının (500 üzeri) oldukça altında olduğuna dikkat çekerek pazarın ciddi bir büyüme potansiyeli barındırdığını belirtti.

Mevcut koşullar altında toplam pazarın yılı 1 milyon 200 bin seviyesinde tamamlaması beklenirken, ilerleyen dönemlerde olası faiz indirimlerinin satışlara ek bir ivme kazandıracağı tahmin ediliyor. Ayrıca, yeni ÖTV düzenlemesiyle motor hacmi 1,4 litreye kadar olan bazı benzinli modellerde yapılan vergi indiriminin, yılın kalan döneminde A ve B segmentindeki içten yanmalı araçların satışlarını artırabileceği de öngörülüyor.

Verified by MonsterInsights