Türkiye’nin enflasyonu tek hanelere düşürmek için hayata geçirdiği Orta Vadeli Program (OVP) emek yoğun sektörlerde kan kaybını beraberinde getirdi. OVP’den en çok olumsuz etkilen sektörlerin başında Türk deri sektörü geldi. 2023 yılındaki 1 milyar 858 milyon dolar ihracatı, 2024 yılında 1 milyar 526 milyon dolara düşen deri sektörü, Türkiye geneli ihracatta yüzde 18 kan kaybı yaşadı. Deri sektörü verimliliği artırarak, katma değerli ürünlere yönelerek bu krizden kurtulmak için kolları sıvadı.
OVP, SEKTÖRÜN YOL HARİTASINI BELİRLEYECEK
Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar, deri ve deri mamulleri sektörünün orta vadeli gelişimi için hazırladıkları programın, alt sektörleri kapsayan projelerle stok yönetimi, üretim verimliliği ve finansmana erişim konularında bir yol haritası belirleyerek firmalara rehberlik sunacağını, sektörün karşılaştığı temel zorlukları ve bunlara yönelik çözüm önerilerini içerdiğini dile getirdi. “Verimliliği artırarak sektörün rekabet gücünü artırmayı hedefliyoruz” diyen Zandar, “Çin’deki iyi uygulama örneklerini kendi iş modellerimize entegre etme konusunda bir planlamamız var. Çin’de kapsamlı bir inceleme yaptık. Xiantao ve Xiamen şehirlerindeki fabrika ziyaretleri ve sektörel kuruluşlarla temaslarımız oldu. Bir yandan da sektör temsilcilerimizin 5-10 Kasım 2025 tarihlerinde Çin İthalat Fuarı’na katılımlarını organize etmek için yoğun bir mesai veriyoruz” diye konuştu.
GÜNDOĞDU: ÇİN HEM MAL SATMAK HEM DE DERS ALMAK İÇİN DOĞRU BİR PAZAR
Çin’in ihraç ürünlerimiz için devasa bir pazar olmasının yanında, üretim teknolojileri ve verimlilik konusunda ülkemize aktarılması gereken engin bilgi birikimleri olduğunu vurgulayan Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Halil Gündoğdu ise geçtiğimiz hafta gerçekleştirdikleri Çin ziyareti kapsamında; performans ölçümü ve Çin’in standardize çalışma şeklinin örnek alınmasının sektörlerimizde verimliliği, numune çeşitliliğini ve maliyet/stok yönetimini artırmada önemli olduğunu vurguladı.
ÇİN İTHALAT FUARI, ÇİN PAZARINA GİRİŞİN ANAHTARI
5-10 Kasım 2025 tarihlerinde Çin’in Şanhay kentinde düzenlenecek milli katılım organizasyonu Ege İhracatçı Birliklerince gerçekleştirilecek Çin İthalat Fuarı (CIIE)’nın özellikle saraciye sektörü açısından büyük potansiyel taşıdığını söyleyen Gündoğdu, “Nasıl Canton Fuarı Çin’in dünyaya satmak istediği ürünleri sergilediği bir fuar ise, CIIE tam aksine tüm ülkelere, bana satmak istediğiniz ürünleri getirin burada sergileyin dediği bir fuar. Çin’in ihracatçı kimliği öne çıkıyor, ancak Çin 2024 yılında 2 trilyon 590 milyar dolar ithalat yaptı. O yüzden bu fuar Çin pazarına girmek, tanımak ve kendini göstermek isteyen firmalarımız için gerçek bir anahtar” yorumunda bulundu. >>>Haber Merkezi