Ana Sayfa Arama Video Yazarlar
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Toyota ve Honda, Çin’den uzaklaşarak Hindistan’ı otomobil üretim merkezine dönüştürüyor

Toyota, Honda ve Suzuki, Hindistan’da yeni otomobiller ve fabrikalar kurmak için milyarlarca dolar harcıyor. Bu, Japon otomobil üreticilerinin tedarik zincirlerini yeniden şekillendirip Çin’e olan bağımlılığı azaltmaya çalışırken Hindistan’ın üretim merkezi olarak giderek artan öneminin bir göstergesi.

Toyota, Honda ve Suzuki, Hindistan’da yeni otomobiller ve fabrikalar kurmak

Dünyanın en büyük otomobil üreticisi Toyota ve Hindistan pazarının yaklaşık yüzde 40’ını elinde bulunduran Suzuki, dünyanın üçüncü büyük otomotiv pazarı olan Hindistan’daki üretim ve ihracat kapasitelerini artırmak üzere toplam 11 milyar dolarlık yatırım planı açıkladı.

Honda ise geçen hafta yaptığı açıklamada, planladığı elektrikli araçlardan birinin üretim ve ihracat üssü olarak Hindistan’ı seçtiğini duyurdu.

Reuters’in haberine göre, düşük maliyetler ve geniş iş gücü havuzu uzun süredir Hindistan’ı üreticiler için cazip kılıyor. Ancak sektör yöneticilerine göre, Japon otomobil üreticileri artık hem pazar hem de üretim üssü olarak Çin’den  uzaklaşarak Hindistan’daki faaliyetlerini hızla genişletiyor. Ayrıca, Hindistan’ın Çinli elektrikli araçlara büyük ölçüde kapalı olması Japon üreticilere şimdilik önemli bir avantaj sağlıyor; böylece BYD ve diğer Çinli rakiplerle sert bir rekabet yaşamak zorunda kalmıyorlar.

Çinli elektrikli araç üreticileri arasındaki acımasız fiyat savaşı, ülkede kârlılığı zorlaştırıyor. Buna ek olarak, Çinli markalar artık yurt dışına açılarak Japon rakiplerinin Güneydoğu Asya’daki pazar paylarını da ellerinden alıyor.

Londra merkezli Pelham Smithers Associates’ten otomotiv analisti Julie Boote, “Hindistan, Çin’in yerine geçecek pazar olarak iyi bir seçim,” diyerek, Çin’deki düşük kâr marjlarına dikkat çekti. “Şimdilik Japonlar Hindistan’ı çok daha iyi bir pazar olarak görüyor, çünkü Çinli rakiplerle uğraşmak zorunda değiller” diye ekledi.

Yöneticilere göre Hindistan’ın üretim kalitesindeki iyileşme ve Başbakan Narendra Modi hükümetinin sunduğu teşvikler de yatırımcıları cezbeden diğer unsurlar arasında.

Toyota ve Suzuki, Hindistan’daki iştiraklerinin çoğunluk hissesine sahip; Honda ise operasyonlarının tamamına sahip durumda.

Toyota, Hindistan’da yerlileşiyor

Japonya’nın otomotiv üreticilerini de kapsayan Hindistan ulaştırma sektöründeki doğrudan yatırımları, 2021 ile 2024 arasında yedi kattan fazla artarak geçen yıl 294 milyar yen’e (yaklaşık 2 milyar dolar) ulaştı.

Buna karşılık, aynı dönemde Japonya’nın Çin ulaştırma sektöründeki doğrudan yatırımları yüzde 83 azalarak 46 milyar yen’e geriledi.

Toyota, maliyetleri düşürmek ve hibrit araç parçalarının üretimini artırmak için Japon ve Hintli tedarikçilerle iş birliği yapıyor. Şirket, bu yıl artan talep nedeniyle bazı hibrit bileşenlerinde tedarik sıkıntısı yaşamıştı.

Toyota, ürünlerini yerel ihtiyaçlara göre uyarlamış durumda. Şirketin büyük bir tedarikçisinden bir yönetici, “Artık küresel standartlardan değil, yerel standartlardan bahsediyoruz,” dedi.

Reuters’a göre Japon otomobil devi, on yıl sonuna kadar Hindistan’da 15 yeni veya yenilenmiş model piyasaya sürmeyi ve kırsal bölgelerdeki satış ağını genişletmeyi planlıyor. Toyota’nın hedefi, şu anda yüzde 8 olan pazar payını on yıl bitmeden yüzde 10’a çıkarmak.

Toyota Başkanı Koji Sato, geçen hafta düzenlenen Japan Mobility Show’da gazetecilere yaptığı açıklamada, “Hindistan pazarı son derece önemli ve gelecekte büyümeye devam edecek,” diyerek, pek çok diğer otomobil üreticisinin de bu pazara yöneldiğini vurguladı.

Verified by MonsterInsights