Türk mobilya sektörü 3 dolar seviyesindeki ortalama ihraç fiyatını 6 dolara çıkarmak için kaliteli üretim ve tasarıma odaklanacak. Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Bizi geleceğe taşıyacak olan şey; hammaddeden son ürüne kadar değer zincirinin her halkasında katma değere odaklanmaktır” dedi.
Ege Mobilya Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, mobilya sektöründe tasarım odaklı, katma değerli mobilya üretim ekosistemini kurmak için üniversitelerin mimarlık, orman endüstri mühendisliği, endüstriyel tasarım bölümü öğrencileri, mobilya sektöründe malzeme üreticileri, tasarımcılar ve katma değerli üretim yapan mobilya firmalarını “Kaliteli ve Katma Değerli Mobilya” panelinde buluşturdu.
“MOBİLYA ÜRETMEKLE SINIRLI KALIRSAK, KÜRESEL REKABETTE GERİ DÜŞERİZ”
Panelin açılışında konuşan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Türk sanayisinin geleceği, ihracatın niteliği ve sürdürülebilir büyüme perspektifi için kaliteli ve katma değerli üretimin zorunluluk olduğunu dile getirdi. Mobilya sektörünün, Türkiye’nin en güçlü üretim kalemlerinden biri olduğunu bunun yanında istihdam yaratan, yenilik üreten ve yerli katma değeri yüksek olan stratejik bir sektör olduğunun altını çizen Eskinazi, “Ancak, sadece mobilya üretmekle sınırlı kalırsak, küresel rekabette geri düşeriz. Bizi geleceğe taşıyacak olan şey; hammaddeden son ürüne kadar değer zincirinin her halkasında katma değere odaklanmaktır. Katma değerli üretim demek; tasarımın, fonksiyonun ve çevreye duyarlılığın buluşmasıyla ihracatta kilogram başına düşen geliri artırmak demektir. Düşük hacimde yüksek gelir sağlayan bir ürün grubuna sahip olmak, Türkiye ekonomisinin dış ticaret açığını azaltacak temel taşlardan biridir” diye konuştu.
“BÜTÜN MESELE KATMA DEĞERLİ ÜRETİM YAPMAK, MARKALAŞMAK VE İNOVASYON”
Türkiye’nin sorununu katma değerli ihracat, markalaşma ve tasarım olarak özetleyen Ege Mobilya Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Fuat Gürle, “Geçtiğimiz yıl 262 milyar dolar ihracatımız oldu. Ortalama ihraç fiyatımız 1 kg/1,42 dolar. Türkiye geçen sene 175 milyon ton mobilya, beyaz eşya, çelik ve diğer ürünleri ihraç etti. Buna karşılık Almanya’nın birim ihraç fiyatı 3,5 Euro. Bizim 175 milyon tonumuzu 3,5 Euro ile çarptığımızda 700 milyar dolar ihracat yapar. İşte burada bütün mesele katma değerli üretim yapmak, markalaşmak ve İnovasyon” şeklinde konuştu.
GÖRÜŞLERİNİ PAYLAŞTILAR
Ege Mobilya Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği’nin “Kaliteli ve Katma Değerli Mobilya” panelinde birinci oturumda EMKOÜİB Mobilya Çalışma Komitesi Başkanı Müjdat Kemer’in moderatörlüğünde Sülekler Orman Ürünleri YK Üyesi Murat Sülek, Starwood Pazarlama Müdürü Volkan Yıldız ve Ananas Mobilya Kurucusu Çağdaş Cantürk “Kaliteli Malzeme” konusunu işlediler. Tasarım Üssü Kurucusu Gamze Güven’in moderatörlük yaptığı ikinci oturumda ise; Mobilya Tasarımcısı Adnan Serbest, Klan Studio Kurucu Ortağı Tasarımcı Akın Oral, Dorya A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Doruk Yorgancıoğlu ve Tilla Genel Müdür Yardımcısı Sadettin Bilal Savaş “Özgün Tasarım”ın katma değere etkisi üzerine görüşlerini paylaştılar. EMKOÜİB YK Üyesi Cüneyt Başbakkal ise markalaşmanın önemi ve pazara özel ürünlerle girmenin önemine değindi. >>>Haber Merkezi