“Ödeme İste” Hizmeti Genişledi: Bireysel, Kurumsal ve E-Ticaret Ödemelerinde Yenilikler
Yeni Özelliklerle Esnek Ödeme Yönetimi
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) tarafından geliştirilen “Ödeme İste” hizmetinin kapsamı genişletildi. Yeni özellikler ile bireysel ödemelerin yanı sıra işletmeler arası (B2B), e-ticaret ödemeleri ve alışverişlerde de kullanılabilir hale geldi.
FAST Entegrasyonu ile Hızlı ve Kolay Ödemeler
Merkez Bankası tarafından işletilen Fonların Anlık ve Sürekli Transferi Sistemi (FAST) ile entegre olarak çalışan “Ödeme İste”, ödeme süreçlerini hızlandırarak kullanıcılara kolaylık sağlıyor. Bu sistemle bugüne kadar milyonlarca işlem gerçekleştirildi.
Erken Ödeme, Kısmi Ödeme ve Erteleme Seçenekleri
Genişletilen hizmet kapsamında kullanıcılar, ödeme tarihini önceden seçebilir, “erken ödeme” ya da “kısmi ödeme” yapabilir ve ödemelerini erteleme seçeneği ile yönetebilirler. Bu özellikler, işletmelerin likidite yönetimini kolaylaştırırken bireysel kullanıcılar için esneklik sunuyor.
Uygulama Üzerinden Kolay Erişim
“Ödeme İste” hizmetinden yararlanmak için kullanıcılar, bankalarının mobil uygulaması veya web sitesi üzerinden ödeme taleplerini hızlı bir şekilde iletebiliyor. Kurumsal kullanıcılar ve e-ticaret işlemleri için API aracılığıyla ödeme talepleri gönderilebiliyor.
Kullanıcı Sayısı Artıyor
Bugüne kadar 285 bin kişi “Ödeme İste” hizmetini kullanarak ödeme talep etti. Yapılan işlemlerin büyük kısmı 0-500 TL aralığında gerçekleşti.