Türkiye İstatistik Kurumu, 2024 yılına ilişkin süreli yayın istatistiklerini açıkladı. Buna göre, Basın İlan Kurumu verilerine bakıldığında, geçen yıl resmi ilan yayımlayan gazete sayısı 753 oldu. Bunların yüzde 95,9’u yerel, yüzde 3,1’i yaygın (ulusal), yüzde 1,1’i ise bölgesel yayınlardan oluştu. Bu gazetelerin toplam yıllık tirajı geçen yıl 2023’e göre yüzde 27,5 azalışla 462 milyon 707 bin 383 olurken, tirajın yüzde 80,1’ini yaygın gazeteler aldı. Resmi ilan yayımlayan internet haber sitesi sayısı 349 olarak kayıtlara geçerken, toplam tekil ziyaretçi sayısı 9 milyar 292 milyon 640 bin 555 oldu. Bu ziyaretçi trafiğinin yüzde 56,1’i genel kategoride bulunan internet haber sitelerinden oluştu. Toplam sayfa görüntüleme sayısı 46 milyar 714 milyon 549 bin 465 olarak gerçekleşti. Bu görüntüleme sayısının yüzde 68,6’sı genel kategoride bulunan internet haber sitelerinden yapıldı. Resmi reklam yayımlayan dergilerin yüzde 51,9’u aylık, yüzde 13,5’i iki aylık, yüzde 12,4’ü haftalık, yüzde 9,7’si üç aylık, yüzde 9,1’i 15 günlük ve yüzde 3,4’ü günlük faaliyet gösterdi. Resmi ilan yayımlayan gazetelerin ise yüzde 60,6’sı günlük, yüzde 39,4’ü haftada 2-6 gün olarak yayımlandı. Bu yayınların toplam tirajının yüzde 99,6’sını günlük, yüzde 0,4’ünü haftada 2-6 gün yayımlananlar oluşturdu. Toplam 2 bin 40 süreli yayının yüzde 88,8’i siyasi, haber, güncel, yüzde 4,2’si sektörel, mesleki, yüzde 2,3’ü kültür, turizm, tanıtım, yüzde 1,6’sı ekonomi, ticaret, finans içerikli yayımlanırken, yüzde 3,1’i ise diğer içerik türlerinde çıktı. >>>AA