EPDK, elektrikli araç kullanımının hızla arttığı Türkiye’de şarj altyapısının daha güçlü, erişilebilir ve kullanıcı dostu olması amacıyla Şarj Hizmeti Yönetmeliği’nde kapsamlı değişiklikler yapıyor. Hazırlanan taslak düzenlemeye göre, şarj hizmeti ücretlerinde esnek fiyatlandırmaya geçilerek şirketlerin belirli saatlerde ve belirli konumlarda indirim yapabilmesinin önü açılacak. Bu düzenlemeyle rekabetçi bir piyasa yapısının oluşturulması ve kullanıcıların daha avantajlı koşullara erişmesi hedefleniyor.
Lisans ve Mobil Şarj Düzenlemeleri
Yönetmelik taslağı, hizmet kalitesini ve erişilebilirliği artırmaya yönelik önemli zorunluluklar içeriyor:
Lisanslı şirketlerin belirli bir soket kapasitesine ve coğrafi yaygınlığa sahip olması zorunlu hale gelirken, mevcut işletmeler için bir yıllık uyum süresi öngörülüyor. Ayrıca, özellikle yoğun dönemlerde ve acil ihtiyaçlarda erişilebilir bir alternatif sunulması amacıyla mobil şarj istasyonlarının lisanslı şirketler tarafından da işletilebilmesine olanak tanınıyor.
Kredi Kartı Entegrasyonu ve Roaming Güçleniyor
Kullanıcıların ödeme imkanlarını genişleten ve şarj ağları arasındaki işbirliğini güçlendiren iki önemli adım da atılıyor:
1 Temmuz 2026’dan sonra otoyol ve devlet yollarında kurulacak tüm DC (hızlı şarj) istasyonlarında en az 1 kredi kartı entegrasyonu zorunlu hale geliyor. Ayrıca, şirketler arasındaki ortak ağ (roaming) uygulamalarına ilişkin hukuki çerçevenin güçlendirilmesi ve bu sözleşmelerin Kuruma bildirim kapsamında yapılması zorunlu hale getiriliyor.
Verimlilik ve Hizmet Kalitesinde Artış
EPDK, verimlilik ve kullanıcı deneyimini üst seviyeye taşımak için de bazı maddeler ekledi:
Verimlilik ve kaynak kullanımı açısından batarya doluluğu yüzde 85’in üzerine çıkan araçlarda şarj işleminin sonlandırılabilmesi mümkün hale gelecek. Bu, güç yönetimi uygulamalarına yasal zemin sağlayarak şebeke kapasitesinin verimli kullanılmasını amaçlıyor. Hizmet kalitesini artırmak için çağrı merkezi kurulması veya işletilmesi zorunlu kılınırken, şarj hizmetinde kullanılan yazılım sistemleri için ISO 27001 sertifikası şartı getiriliyor.
Taslak, sektör temsilcilerinin görüşlerinin alınmasının ardından Kurul değerlendirmesiyle yürürlüğe girecek ve elektrikli araç sektörüne dinamizm kazandırması bekleniyor.
![]()
