Beğeç, matematiğin bir düşünme biçimi olduğunu ve temelinde sebep-sonuç ilişkisi kurma yeteneği barındırdığını vurguladı. “Herkes matematik öğrenebilir ama aynı seviyede öğrenemez,” diyen Beğeç, özellikle ortaokul 7’nci sınıfın matematik öğreniminde kritik bir dönem olduğunu belirtti.
Bu dönemde gerekli kazanımların elde edilmemesi durumunda öğrencilerin ilerleyen süreçte zorlanabileceğini ekledi.
Öğrenme Biçimleri ve İçsel Motivasyon Eğitimde bireysel farklılıkların önemine dikkat çeken Beğeç, “Çeşitli öğrenme biçimleri vardır. Birey kendini tanımalı ve nasıl öğrendiğini keşfetmeli. Kendini tanımayan zorluk yaşar,” dedi. Öğrencilerin içsel motivasyonunun öğrenme sürecinde kilit rol oynadığını vurgulayan Beğeç, öğrencilerin gerçekten öğrenme isteği duymalarının başarının temel taşı olduğunu belirtti. Meslek Seçimi ve Velilere Tavsiyeler Üniversite sınavına hazırlanan öğrencilerin meslek seçiminde tek bir hedefe odaklanmak yerine alternatifler üretmesi gerektiğini ifade eden Beğeç, alternatifsizliğin doğru olmadığını söyledi. Velilere de seslenen Beğeç, çocuklarını başkalarının çocuklarıyla kıyaslamamaları gerektiğini, her çocuğun biricik ve farklı olduğunu vurguladı.Dinleyici Sorularına Yanıt
Yayın sırasında dinleyicilerden gelen soruları da yanıtlayan Beğeç, eğitim süreçleriyle ilgili pratik öneriler sundu. Program, öğrencilerin ve velilerin eğitimde bilinçlenmesine katkı sağlayacak önemli bir platform oldu.