2026 Yılı Cumhurbaşkanlığı Yıllık Programı’na göre, öğrencilerin erken yaşlarda tüketici hakları bilinci kazanmaları amacıyla ilköğretim müfredatına “Bilinçli Tüketici” dersi eklenecek. Ayrıca uygun seçmeli derslerde de bilinçli tüketime yönelik içeriklere yer verilecek.
Erken Yaşta Tüketici Hakları Bilinci
Programda, üretici ve tüketici haklarının korunduğu, kalite odaklı bir ticaret ortamının oluşturulması hedefleniyor. Bu kapsamda mevzuatın güncellenmesi, hassas tüketici gruplarına yönelik özel önlemlerin alınması ve eğitim yoluyla farkındalığın artırılması planlanıyor.
Okul Öncesi Eğitime Erişim Artacak
Kaliteli okul öncesi eğitime erişimin artırılması amacıyla fiziki ve beşeri altyapı güçlendirilecek. Farklı bölgelerdeki aileler için çeşitli erişim modelleri uygulanacak. Köy ana sınıfları, taşıma merkezlerinde ana sınıfları ve evde eğitim modelleri hayata geçirilecek.
Yapay Zekâ Destekli Eğitim Dönemi
Eğitim sisteminin esnek ve dayanıklı hale getirilmesi hedefleniyor. Bu kapsamda yapay zekâ destekli bireysel öğrenme platformu MEBİ geliştirilecek. Öğrenme analitiği ve yapay zekâ destekli asistan ile dijital eğitim platformları entegre edilecek.
Uzaktan Eğitim Altyapısı Güçlendirilecek
Eğitim Bilişim Ağı’nın (EBA) içerik çeşitliliği artırılacak. Eğitsel videolar, simülasyonlar, zenginleştirilmiş kitaplar ve öğretim materyalleri hazırlanarak öğrencilerin dijital öğrenme ortamlarına erişimi kolaylaştırılacak.
Okuldan Kopma Riskine Karşı Önleyici Mekanizmalar
Eğitim dışına çıkma riski taşıyan öğrenciler için önleyici mekanizmalar oluşturulacak. Özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler için fiziki altyapı ve insan kaynağı güçlendirilecek, kaynaştırma öğrencilerine yönelik destekleyici materyaller hazırlanacak.
İklim Değişikliği ve Sürdürülebilirlik Temalı Etkinlikler
Öğrencilerin sosyal, kültürel ve çevresel farkındalıklarını artırmak amacıyla iklim değişikliği, sürdürülebilirlik ve gönüllülük temalı yarışmalar düzenlenecek. Ayrıca bilişim, sanat ve spor alanlarında ulusal etkinliklerle öğrenci katılımı teşvik edilecek.
