Olay, Kula’nın yeni taşındığı dairesindeki kombi arızası için internette servis araması yapmasıyla başladı. Kızının bulduğu numarayı arayan Kula’ya, eve servis gönderileceği ve kontrol ücretinin 600 TL olduğu söylendi.
Daha sonra 21 Ekim 2025’te servisten geldiklerini iddia eden kişi, kombinin elektronik kartının arızalı olduğunu ve tamir için 13 bin 880 TL gerektiğini belirterek parayı IBAN’a havale etmesini istedi. Kula parayı transfer etti.
İki gün sonra başka bir kişi daha gelerek kombinin tamirinin mümkün olmadığını, servise götürülmesi gerektiğini ve bunun için 40 bin TL masraf çıkacağını söyledi. Kula, bu ücreti ödemeyi reddetti ve para iadesi talep etti. Ancak şahıs, kombiyi söküp dağıtılmış şekilde bırakarak evden ayrıldı.
Dolandırıcılar daha sonra Kula’yı telefonla arayarak “avukat ve savcı tanıdıkları olduğunu, hiçbir şey elde edemeyeceğini” belirterek tehdit etti.
Kula, kombinin çalışamaz hâlde bırakılması nedeniyle yeni bir kombi almak zorunda kaldı. Şahıslarla yaptığı telefon görüşmeleri, mesajlaşmalar, arama kayıtları ve ödeme dekontunu savcılığa sundu. Ayrıca BTK üzerinden iletişim kayıtlarının talep edilmesine de rıza verdi.
Soruşturma kapsamında şahıslar hakkında nitelikli dolandırıcılık ve tehdit suçlarından işlem başlatıldı.

