Hastanede doğum bildirimi yapabilmenin şartlarını açıklayan V.H.K.İ Tuğba Korkmaz, “İçişleri Bakanlığımızın projelerinden olan, ‘Yeni doğan bebek hastaneden çıkmadan kimliği çıkıyor’ kapsamında, sağlık kuruluşunda dünyaya gelen bebeklerin anne ve babaları tarafından isimleri belirlenen çocukların doğum bildirimleri Nüfus Müdürlüğü’ne gitmeden doğumun gerçekleştiği sağlık kuruluşunda yapılıyor ve belirttikleri adreslere ücretsiz olarak kimlik kartları gönderiliyor. Doğum tescili yapılabilmesi için, bebeğin T.C vatandaşı olması, isminin belirlenmiş olması ve doğumun gerçekleştiği sağlık kuruluşundan taburcu olmadan sağlık kuruluşuna beyanda bulunmaları gerekir. Sağlık Bakanlığı ile ortak yürütülen çalışmalar kapsamında Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından sağlık kuruluşu personellerine verilen eğitim sonucunda birçok sağlık kuruluşu e-doğum tescil uygulamasına geçmiştir. İlimizde de Afyonkarahisar Devlet Hastanesi bu hizmeti sunmaktadır. Sağlık kuruluşunda elektronik ortamda tescili gerçekleşen doğum olayları, Nüfus Müdürlüğü gün sonu listesinde yer alarak bizler tarafından aile kütüklerine dikkat ve titizlikle tescil edilir. Bu uygulama yeni bebek sahibi ailenin kimlik kartı işlemleri için ayıracakları zamanı bebeklerine ayırma fırsatı sunmaktadır” diye konuştu.
“KURUMLAR YÜRÜTECEKLERİ İŞ VE İŞLEMLERDE KAYITLI ADRES BİLGİLERİNİ ESAS ALIRLAR”
Programda adres bildirimiyle ilgili bilgiler aktaran V.H.K.İ. Kezban Doğanay, “Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan her yetişkin bireyin ister yurt içinde ister yurtdışında yaşasın kendisinin ve çocuklarının varsa vesayeti altında bulunan kısıtlının adresini bildirmekle yükümlüdür. Adres bildirimi, kişinin yerleşim yerini ve varsa diğer adresini adres kayıt sistemi mevzuatına göre kaydedilmek üzere bildirmesidir. Yerleşim yeri bir kimsenin sürekli kaldığı yerdir. Diğer adres ise yerleşim yeri dışındaki yazlık, kışlık, yurt gibi geçici süreyle kalınan yerdir. Adres bildirimi önemlidir. Çünkü kurumlar yürütecekleri iş ve işlemlerde kayıtlı adres bilgilerini esas alırlar. En başta afet ve acil durumlarda felaket anı ve sonrasında karar alma süreçlerinde yine kayıtlı adres bilgileri esas alınır. Ayrıca sağlık, güvenlik, ekonomi, bankacılık, iletişim, ulaştırma, altyapı, enerji gibi hayatın her anını etkileyen hizmetlerin analizi, planlanması, sunumu yine adres kayıtlarının tutulması ve bildirilmesi ile ilgilidir. Adres bildirimini yurt içinde yaşayanlar Nüfus Müdürlüklerinden, yurt dışında yaşayanlar ise dış temsilciliklerden yapabilirler” şeklinde değerlendirmede bulundu. >>>Emre ŞAHİN