Öne Çıkan

15

1

Image

Yunanlıların zulmünü anlattı

Afyonkarahisar Belediyesi kültürel yayınlarına bir yenisini daha ekledi. Belediye Başkanı Mehmet Zeybek’in destekleriyle, Araştırmacı- Yazar Yusu..

2

Image

Okullar dezenfekte edildi
2020–2021 Eğitim ve Öğretim yılının başlamasıyla Emirdağ ilçesindeki okullarda temizlik ve dezenfeksiyon çalışmaları belediye personeli tarafından tam..

3

Image

“Avrupa Spor Haftası” kutlanıyor
Her yıl Eylül ayında düzenlenen “Avrupa Spor Haftası” tüm yurtta olduğu gibi Afyonkarahisar’da da çeşitli etkinliklerle kutlandı. Kocatepe Spor Komple..

4

Image

‘Afyon’a önemli hizmetlerde bulunuyor’
Hisar Gazetesi’nin 17.kuruluş yıldönümünü kutlayan Afyonkarahisar Basın Yayın Derneği Yönetimi, gazetenin 17.yıldır tarafsız, ilkeli yayıncılık anlayı..

5

Image

‘Bale sanatı yaşamalı’
Moskova Devlet Kültür Sanat Üniversitesi Yüksek Lisans Koreograf-Pedagog ve Bale ve Sanat Merkezi Kurucusu Nataliya Gorelova, bale sanatının yaşaması ..

6

Image

Öğretmenleri çiçeklerle karşıladılar
Eğitim Bir-Sen Afyonkarahisar Şubesi Başkanı Mustafa Arslan, ilimize atanan genç öğretmenleri, göreve başladıkları ilk gün yalnız bırakmadı, heyecanl..

7

Image

Sultandağı’na Spor Kompleksi
Sultandağı Belediye Başkanı Mehmet Aldırmaz, geçtiğimiz günlerde ihalesi gerçekleştirilen Spor Kompleksi’nin inşaatına önümüzdeki günlerde başlanacağı..

8

Image

Covid-19 mücadelesi değerlendirildi
Afyonkarahisar’da Covid-19’la mücadele noktasında gerekli olan ihtiyaçlar ve yoğun bakım servislerinin son durumu değerlendirildi ..

9

Image

Bilim Kurulu toplantısı yapıldı
Sandıklı Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu tarafından ilçede Bilim Kurulu toplantısı düzenlenerek, Kaymakam Eflatun Can Tortop, Başkan Mustafa Çöl ve il..

10

Image

‘Bütün alt yapı yenilenecek’
İscehisar Belediye Başkanı Ahmet Şahin, İller Bankası iş birliğinde yüzde 50’si hibe olmak üzere 13,5 milyon TL’lik SUKAP Projesi ile ilçenin alt yapı..

11

Image

Köksal’dan soru yağmuru
Cumhuriyet Halk Partisi Afyonkarahisar Milletvekili Av. Burcu Köksal, Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli'ye Çay Barajı'nın neden tamamlanamadığını..

12

Image

Ehliyet bilgilerini kimliğine yükletti
Vali Gökmen Çiçek, İçişleri Bakanlığının Hayat Kimliğinle Kolay Projesi kapsamında kimlik kartına sürücü belgesini yükleme işlemini gerçekleştirdi. ..

13

Image

‘Okullar neden açılmıyor?’
Saadet Partisi Merkez İlçe Başkanı Orhan Arslan, dünyanın pek çok ülkesindeki okulların tekrar açılmasına rağmen Türkiye’de neden açılmadığını merak e..

14

Image

‘Bu kadarına da pes doğrusu’
Türk Sağlık Sen Afyonkarahisar Şube Başkanı Mehmet Ali Öztürk, Ankara Keçiören Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde yaşanan olayın pes doğrusu dedirtecek..

15

Image

ING Basketbol Süper Ligi’nde ilk üç hafta programı belli oldu
Türkiye Basketbol Federasyonu’ndan yapılan açıklamaya göre ING Basketbol Süper Ligi’nde 2020-2021 sezonu, 26 Eylül Cumartesi günü oynanacak Fenerbahçe..

16

Image

‘Okullar neden açılmıyor?’
Saadet Partisi Merkez İlçe Başkanı Orhan Arslan, dünyanın pek çok ülkesindeki okulların tekrar açılmasına rağmen Türkiye’de neden açılmadığını merak e..

17

Image

Pazaraltı Mahallesi’ne park
Sultandağı ilçesinde Pazaraltı Mahallesi’ne belediye ekipleri tarafından park yapılıyor..

ÜST GEÇİT | İbrahim Demirkan | Gazete3.com.tr
Image

ÜST GEÇİT

İbrahim Demirkan
22.08.2019



Yayalar trafikte önceliklidir.
Savunmasız oldukları için onlara pozitif ayrımcılık yapılır.
Araç çarpmalarının yaygın olduğu ülkelerde yayalara yönelik düzenlemeler ve tedbirler yetersizdir.
Çok uzaklara gitmeye gerek yok.
Ülkemizde hatta Afyonkarahisar vilayetinde trafik kazalarında hayatını kaybeden ve yaşamını yitiren veya ömür boyu sakat ve yatalak kalan çok sayıda yaya mağdurları var.
*
Araçların hızı ölümcül kazalarda en önemli unsurdur.
Hız arttıkça durma mesafesi uzar.
Mesela;
Saatte 50 km hızla giden bir otomobilin durması için en az 13 metre mesafe gerekir. Veya saatte 40 km hızla giden bir aracın durma mesafesi ise 8.5 metredir.
Saatte her 1 km hız artışı yaralanmalı kaza oranını %3 artırır.
Başka bir ifade ile;
Saatte 80 km hızla yapılan bir kazada ölüm riski 30 km hızla yapılana göre 20 kat daha fazladır.
Saatte 30 km veya daha düşük hızla çarpılan bir yayanın hayatta kalma şansı %90 iken 45 km hızla çarpılan yaya %50 hayatta kalabilir.
Eğer hız saate 80 km ve üzeri ise çarpılan yayanın hayatta kalması mucizelere bağlıdır.
*
Yayaların hassas durumundan dolayı trafikte bir takım düzenlemeler yapılmıştır.
Yaya güvenliği son yıllarda önemsenmiştir.
Çünkü dünyada trafik kazalarında ölenlerin %22 kadarını yani yaklaşık her 5 kişiden birini yayalar oluşturuyor.
Her yıl trafik kazalarında 1.24 milyon insanın öldüğü bir dünyada yaya ölüm oranı oldukça yüksek sayılır.
*
Duygusal ve ruhsal hasarların yanında ekonomik hasarları da vardır kazaların.
Bakıma muhtaçlık ve sağlık giderlerinin ailelere büyük mali yük getirdiği biliniyor.
Sigorta şirketlerinin durumu ve yeterlilikleri konusu ise bu köşenin hacmini aşar…
*
Herkes yayadır.
Yürümeye başlayan insan mutlaka yaya olarak bir yerden bir yere gitmek mecburiyetindedir.
Tüm toplumlarda en yaygın ve ucuz ulaşım çeşidi yürümektir.
Bir bardak su ile 40 km mesafe yürüyecek bir bünyeye sahiptir insanoğlu.
Ayrıca yürümek kalp-damar hastalıklarını, şişmanlık ile ilişkili birçok sağlık sorununu önler veya azaltır.
Ancak insanların yürümeye teşvik edildiği hallerde yerel yöneticilerin mutlaka uygun ve güvenli yaya yolları ve güzergahları inşa etmek zorundadır.
İnsanlara yürümeyi tavsiye edip öte yandan yaya yolları yapmazsanız kimse size inanmaz.
*
Doğada yürümek keyifli ve özgür olabilirken,
Şehir ve kentlerde, devasa metropollerde yaya olarak yürümenin kuralları vardır.
Öncelikle yayalara tahsis edilmiş kaldırımlar güvenli yürümenin ana damarlarıdır.
Kaldırımların olmadığı yerlerde trafiğin geliş yönünde yürüyerek karşıdan gelen aracı görerek yürümek can güvenliği açısından elzemdir.
*
Karşıdan karşıya geçmek için mutlaka trafik ışıklarının olduğu veya yaya geçiş çizgilerinin olduğu yerleri kullanmak gerekir.
*
Trafiğin çok yoğun ve hızlı olduğu yollarda üst veya alt geçitlerin kullanılması hem seyir halindeki trafiğin selameti hem de yayaların menfaati için zorunludur.
*
Ülkemizde ve Afyonkarahisar ilimizde yayaların güvenli ve rahat hareket etmesi için yatırımlar yapılıyor.
Yetkililere ve emeği geçenlere teşekkür ederim.
Yeterli mi?
Hayır…
*
Geçenlerde Çayırbağ kasabasında bir cenaze defin işlemine şahit oldum.
Mevta (Allah rahmet eylesin) bulunduğu evden cenaze aracına yüklendi ve kasaba mezarlığına doğru hareket etti.
Cenazeye katılan vatandaşlar (sayı oldukça fazla idi) kasabanın tam ortasından geçen şehirlerarası yolun bir tarafından yürümeye başladı. Kaldırımlar yetersiz veya kullanışlı olmadığı (bazı yerlerde park eden araçlar, bazı yerlerde inşaat malzemeleri veya kaldırımın darlığı) için çok sayıda insan anayol üzerinde yürüdü.
Seyir halindeki araç sürücüleri kalabalığın arasından geçerken zorlandı, öfkelendi…
Birçok vatandaş karşı kaldırıma geçmek için (çünkü mezarlık az ileride yolun karşısında idi) ayrılmış yolun ortasındaki demir çitlerin parmaklıkları arasından daha önceden açılmış açıklıklardan geçmeye başladı.
Trafikte tam bir keşmekeş manzarası oluştu…
Ama orada öyle bir manzara vardı ki ibretlik, utanç verici, üzücü, şaşırtıcı ve endişe ettirici idi…
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kasabanın tam ortasına özene bezene yapmış olduğu bir ÜST GEÇİT vardı.
İnanır mısınız? Kimse, HİÇ KİMSE, o güzelim üst geçidi kullanmadı.
Cenazeyi sevk ve idare eden imam ve ekibi dahi kullanmadı.
Hadi yaşlı, ihtiyar ve engellilerin üst geçidi kullanmaması anlaşılır (üst geçitte zaten asansör veya engelliler için herhangi bir düzenleme göze çarpmıyordu)!!!.
İşin daha vahimi, 200 metre ileride yayaların geçmesi için trafik ışıklarının olduğu yaya geçidi vardı.
Maalesef ve esef verici olan ise trafik ışıklı yaya geçidini çok az sayıda insan kullandı.
*
Kıymetli okuyucum,
Yüzlerce insandan hiç birinin üst geçitten geçmediği bir ülkede kalkınmadan, müreffeh günlerden, ilerlemeden, gelişmeden, birlik ve beraberlikten ve en önemlisi toplumun huzur ve güveninden bahsedilebilir mi???
*
İnsan ve hayvanların geçmemesi için yolun ortasına konulan bariyerleri yıkarcasına zarar veren insanlara neden gerekli uyarılar ve cezai müeyyideler uygulanmıyor? Mobeseler ne için dikildiler!
*
“ÖNCE YAYA” sloganından yayaların kafalarına göre yolları ve kaldırımları kullanması mı anlaşılıyor, acaba?
*
Önce yaya yayalığını bilecek sonra kaldırımlara tecavüz eden araçlara laf edecek.
*
Ey yayalar,
Kaldırımlarınıza sahip çıkın.
Unutmayın kullanmadığınız kaldırımlara başkaları çöreklenir.
Yaya olarak araçların yollarını kullanmayın ki onlarda sizinkini kullanmasın.
*
Betonlaşan bir dünyada kaldırımların küçüldüğü ve araçların kaldırımları işgal ettiği şu ahir zamanda yaya olmak zor zanaat.
*
Hülasa; üst geçitten geçmeyen insanların ülkesinde terörde olur, nümayişte olur, kural tanımayanlar ülke sathına hakim olur…
*
Demek ki üst geçitlere sahip çıkma zamanı geldi...
Hadi üst geçitleri aşındıralım, ülkemizi şahlandıralım!

Yorum Birakabilirsiniz.


İlk Yorum Yazan Siz Olun..
YAZARIN DIGER MAKALELERI
23.09.2020
23.09.2020
23.09.2020
OZEL HABERLER