Öne Çıkan

15

1

Image

Afjet Afyonspor’dan altın vuruş: 1-0
TFF 2. Lig’in 19. haftasında Hekimoğlu Trabzon’u ilk dakikalarda attığı golle mağlup eden Afjet Afyonspor, ikinci yarının ikinci haftasını da kayıpsız..

2

Image

‘Biz büyük bir aileyiz’
Ankara’da bazı temaslara bulunan Sandıklı Belediye Başkanı Mustafa Çöl, Sandıklı ilçesine emeği geçen herkesi tebrik ederek, “Biz, büyük bir aileyiz” ..

3

Image

‘YOKSULLUĞU AZALTTIK’
AK Parti Genel Merkez Sosyal İşler Başkanlığı, Afyonkarahisar’da faaliyetlerini sürdüren sivil toplum örgütlerinin temsilcileri ile buluşma toplantısı..

4

Image

Kişisel verilerin korunması önemli
Afyonkarahisar Serbest Muhasebeciler Mali Müşavirler Odası Başkanı Serhat Gümüş, kişisel verilerin korunmasının, meslekleri açısından çok önemli olduğ..

5

Image

Afyonkarahisar manşetlerde
Son iki yılda ağırlık verilen tanıtım çalışmaları, yavaş yavaş meyvelerini vermeye başladı. Afyonkarahisar, ulusal medyada sık sık ve daha geniş yer b..

6

Image

Emir Kır partisinden ihraç edildi
Sosyalist Parti, MHP’li Türk belediye başkanlarını makamında kabul ettiği için Saint-Josse Belediye Başkanı Emir Kır’ı partiden ihraç etti.

..

7

Image

“Takım ruhunu oluşturduk”
İlk yarının son haftalarında mor beyazlı takımda göreve başlayan Afjet Afyonspor Teknik Direktörü Ferruh Özgün, önümüzdeki iki haftada oynayacakları k..

8

Image

‘Afrin ve Azez’e göç başladı’
İHH Suriye Çalışmaları Koordinatörü Zeki Tahiroğlu, Suriye'de Beşşar Esed rejimi ve destekçilerinin, Halep'in İdlib Gerginliği Azaltma Bölgesi sınırla..

9

Image

Bolvadin’den transfer atağı
Bölgesel Amatör Lig 8. grupta mücadele eden Bolvadin Belediyespor ara transfer döneminde 10 oyuncusu ile yollarını ayırarak bu oyunculardan boşalan me..

10

Image

İhtiyaç sahipleri sevindiriliyor
Sandıklı Belediye Başkanı Mustafa Çöl tarafından hayata geçirilen Sosyal Hizmet Merkezi vatandaşlara yardımcı olmaya, vatandaşların dertlerini çözmeye..

11

Image

Haydi çocuklar sanat atölyesine
İscehisar ilçesinde, yarıyıl tatili boyunca çocukların becerilerini geliştirmesi amacıyla sanat atölyelerinde çalışmalar yapılacak. ..

12

Image

Afyon Belediye Yüntaş İnegöl’ü eli boş gönderdi
Voleybol Erkekler 1. Ligi’nin üst sıralarında yer alan Afyon Belediye Yüntaş, dün düşme potasındaki takımlardan İnegöl Belediyespor ile oynadığı karşı..

13

Image

‘Çocuk İşçiliği ile mücadelemiz sürüyor’
AK Parti Afyonkarahisar Milletvekili İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Çocuk Hakları Alt Komisyonu Üyesi İbrahim Yurdunuseven; çocuk işçiliği ile müc..

14

Image

‘SİYASETTEKİ FETÖ kalıntıları temizlenmeli’
Milliyetçi Hareket Partisi İl Başkanlığı tarafından düzenlenen Belediye Başkanları ve İlçe Başkanları İstişare Toplantısı’nda konuşan MHP Afyonkarahis..

15

Image

‘Afyon Mutfağı kıymetli bir mücevher’
Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Gastronomi Turizmi İhtisas Başkanı Ömer Kartın; UNESCO tescilli Afyon mutfağının, dünyaya tanıtılması gere..

16

Image

‘İzin vermeyeceğiz’
CHP Afyonkarahisar Milletvekili ve TBMM Başkanlık Divanı Katip Üyesi Av. Burcu Köksal, "Eber Gölü"nün de "Dipsiz Göl" gibi kurutulup yok edilmesine iz..

17

Image

Kulakların pası silindi
Afyonkarahisar Belediyesi Musiki Eğitim Merkezi tarafından Türk Sanat Müziği Konseri düzenlendi...

ÜST GEÇİT | İbrahim Demirkan | Gazete3.com.tr
Image

ÜST GEÇİT

İbrahim Demirkan
22.08.2019



Yayalar trafikte önceliklidir.
Savunmasız oldukları için onlara pozitif ayrımcılık yapılır.
Araç çarpmalarının yaygın olduğu ülkelerde yayalara yönelik düzenlemeler ve tedbirler yetersizdir.
Çok uzaklara gitmeye gerek yok.
Ülkemizde hatta Afyonkarahisar vilayetinde trafik kazalarında hayatını kaybeden ve yaşamını yitiren veya ömür boyu sakat ve yatalak kalan çok sayıda yaya mağdurları var.
*
Araçların hızı ölümcül kazalarda en önemli unsurdur.
Hız arttıkça durma mesafesi uzar.
Mesela;
Saatte 50 km hızla giden bir otomobilin durması için en az 13 metre mesafe gerekir. Veya saatte 40 km hızla giden bir aracın durma mesafesi ise 8.5 metredir.
Saatte her 1 km hız artışı yaralanmalı kaza oranını %3 artırır.
Başka bir ifade ile;
Saatte 80 km hızla yapılan bir kazada ölüm riski 30 km hızla yapılana göre 20 kat daha fazladır.
Saatte 30 km veya daha düşük hızla çarpılan bir yayanın hayatta kalma şansı %90 iken 45 km hızla çarpılan yaya %50 hayatta kalabilir.
Eğer hız saate 80 km ve üzeri ise çarpılan yayanın hayatta kalması mucizelere bağlıdır.
*
Yayaların hassas durumundan dolayı trafikte bir takım düzenlemeler yapılmıştır.
Yaya güvenliği son yıllarda önemsenmiştir.
Çünkü dünyada trafik kazalarında ölenlerin %22 kadarını yani yaklaşık her 5 kişiden birini yayalar oluşturuyor.
Her yıl trafik kazalarında 1.24 milyon insanın öldüğü bir dünyada yaya ölüm oranı oldukça yüksek sayılır.
*
Duygusal ve ruhsal hasarların yanında ekonomik hasarları da vardır kazaların.
Bakıma muhtaçlık ve sağlık giderlerinin ailelere büyük mali yük getirdiği biliniyor.
Sigorta şirketlerinin durumu ve yeterlilikleri konusu ise bu köşenin hacmini aşar…
*
Herkes yayadır.
Yürümeye başlayan insan mutlaka yaya olarak bir yerden bir yere gitmek mecburiyetindedir.
Tüm toplumlarda en yaygın ve ucuz ulaşım çeşidi yürümektir.
Bir bardak su ile 40 km mesafe yürüyecek bir bünyeye sahiptir insanoğlu.
Ayrıca yürümek kalp-damar hastalıklarını, şişmanlık ile ilişkili birçok sağlık sorununu önler veya azaltır.
Ancak insanların yürümeye teşvik edildiği hallerde yerel yöneticilerin mutlaka uygun ve güvenli yaya yolları ve güzergahları inşa etmek zorundadır.
İnsanlara yürümeyi tavsiye edip öte yandan yaya yolları yapmazsanız kimse size inanmaz.
*
Doğada yürümek keyifli ve özgür olabilirken,
Şehir ve kentlerde, devasa metropollerde yaya olarak yürümenin kuralları vardır.
Öncelikle yayalara tahsis edilmiş kaldırımlar güvenli yürümenin ana damarlarıdır.
Kaldırımların olmadığı yerlerde trafiğin geliş yönünde yürüyerek karşıdan gelen aracı görerek yürümek can güvenliği açısından elzemdir.
*
Karşıdan karşıya geçmek için mutlaka trafik ışıklarının olduğu veya yaya geçiş çizgilerinin olduğu yerleri kullanmak gerekir.
*
Trafiğin çok yoğun ve hızlı olduğu yollarda üst veya alt geçitlerin kullanılması hem seyir halindeki trafiğin selameti hem de yayaların menfaati için zorunludur.
*
Ülkemizde ve Afyonkarahisar ilimizde yayaların güvenli ve rahat hareket etmesi için yatırımlar yapılıyor.
Yetkililere ve emeği geçenlere teşekkür ederim.
Yeterli mi?
Hayır…
*
Geçenlerde Çayırbağ kasabasında bir cenaze defin işlemine şahit oldum.
Mevta (Allah rahmet eylesin) bulunduğu evden cenaze aracına yüklendi ve kasaba mezarlığına doğru hareket etti.
Cenazeye katılan vatandaşlar (sayı oldukça fazla idi) kasabanın tam ortasından geçen şehirlerarası yolun bir tarafından yürümeye başladı. Kaldırımlar yetersiz veya kullanışlı olmadığı (bazı yerlerde park eden araçlar, bazı yerlerde inşaat malzemeleri veya kaldırımın darlığı) için çok sayıda insan anayol üzerinde yürüdü.
Seyir halindeki araç sürücüleri kalabalığın arasından geçerken zorlandı, öfkelendi…
Birçok vatandaş karşı kaldırıma geçmek için (çünkü mezarlık az ileride yolun karşısında idi) ayrılmış yolun ortasındaki demir çitlerin parmaklıkları arasından daha önceden açılmış açıklıklardan geçmeye başladı.
Trafikte tam bir keşmekeş manzarası oluştu…
Ama orada öyle bir manzara vardı ki ibretlik, utanç verici, üzücü, şaşırtıcı ve endişe ettirici idi…
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kasabanın tam ortasına özene bezene yapmış olduğu bir ÜST GEÇİT vardı.
İnanır mısınız? Kimse, HİÇ KİMSE, o güzelim üst geçidi kullanmadı.
Cenazeyi sevk ve idare eden imam ve ekibi dahi kullanmadı.
Hadi yaşlı, ihtiyar ve engellilerin üst geçidi kullanmaması anlaşılır (üst geçitte zaten asansör veya engelliler için herhangi bir düzenleme göze çarpmıyordu)!!!.
İşin daha vahimi, 200 metre ileride yayaların geçmesi için trafik ışıklarının olduğu yaya geçidi vardı.
Maalesef ve esef verici olan ise trafik ışıklı yaya geçidini çok az sayıda insan kullandı.
*
Kıymetli okuyucum,
Yüzlerce insandan hiç birinin üst geçitten geçmediği bir ülkede kalkınmadan, müreffeh günlerden, ilerlemeden, gelişmeden, birlik ve beraberlikten ve en önemlisi toplumun huzur ve güveninden bahsedilebilir mi???
*
İnsan ve hayvanların geçmemesi için yolun ortasına konulan bariyerleri yıkarcasına zarar veren insanlara neden gerekli uyarılar ve cezai müeyyideler uygulanmıyor? Mobeseler ne için dikildiler!
*
“ÖNCE YAYA” sloganından yayaların kafalarına göre yolları ve kaldırımları kullanması mı anlaşılıyor, acaba?
*
Önce yaya yayalığını bilecek sonra kaldırımlara tecavüz eden araçlara laf edecek.
*
Ey yayalar,
Kaldırımlarınıza sahip çıkın.
Unutmayın kullanmadığınız kaldırımlara başkaları çöreklenir.
Yaya olarak araçların yollarını kullanmayın ki onlarda sizinkini kullanmasın.
*
Betonlaşan bir dünyada kaldırımların küçüldüğü ve araçların kaldırımları işgal ettiği şu ahir zamanda yaya olmak zor zanaat.
*
Hülasa; üst geçitten geçmeyen insanların ülkesinde terörde olur, nümayişte olur, kural tanımayanlar ülke sathına hakim olur…
*
Demek ki üst geçitlere sahip çıkma zamanı geldi...
Hadi üst geçitleri aşındıralım, ülkemizi şahlandıralım!

Yorum Birakabilirsiniz.


İlk Yorum Yazan Siz Olun..
YAZARIN DIGER MAKALELERI
20.01.2020
20.01.2020
20.01.2020
OZEL HABERLER