Öne Çıkan

15

1

Image

HEYBELİ VE GAZLIGÖL Turizm Merkezleri iptal

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla Resmi Gazete’de yayımlanan karara göre, Afyonkarahisar İhsaniye Gazlıgöl ve Bolvadin Heybeli Term..

2

Image

Mezbahanede çalışmalar tamamlandı

Dinar Belediye Başkanı Nihat Sarı’nın göreve geldiği ilk günden itibaren başlattığı mezbahane revizyon çalışmaları tamamlandı...

3

Image

Otopark paralı oldu boş kaldı

Afyonkarahisar Belediyesi tarafından 9 Eylül pazartesi gününden bu yana ücretli olarak hizmet vermeye başlayan kapalı otopark, ücret nedeniyle bo..

4

Image

Afyonspor, Şanlıurfa’yı bekliyor
Ligin ilk iki haftasını 4 puanla kapatan Afjet Afyonspor, yarın saat 19.00’da son sıradaki Şanlıurfaspor’a ev sahipliği yapacak.

..

5

Image

‘Yapılan yanlıştan dönülmelidir’


Gazlıgöl Havzası Termal Yatırımcılar ve İşletmeleri Dayanışma Derneği Başkanı Mustafa Başaran, Gazlıgöl Turizm Bölgesi’nin turizm sahasından..

6

Image

İlçelere kaymakam bulunamıyor

Afyonkarahisar’ın ilçelerinden 9 tanesi kaymakam vekilleriyle yönetiliyor. Bu vekillerden üç tanesi ise iki görev yürütüyor. Birisi vali yardı..

7

Image

Arazi tartışması kanlı bitti

Afyonkarahisar'ın Bayat ilçesinde, arazi anlaşmazlığı yüzünden çıktığı iddia edilen tartışmada av tüfeğiyle yaralanan kişi kaldırıldığı hastanede..

8

Image

Başkanlar taleplerini iletti

Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) MYK Üyesi ve Afyonkarahisar Milletvekili Mehmet Taytak öncülüğünde MHP’li belediye başkanları Ankara’da bir dizi..

9

Image

‘Özel sektör dijitalleşmeli’

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Facebook ve Habitat Derneği’nin işbirliği ile hayata geçirilen Facebook İstasyonu’nun açılışında konuş..

10

Image

Devlet Hastanesi’nde müzik dinletisi
Afyonkarahisar Devlet Hastanesinde palyatif servisinde uzun süredir yatmakta olan hastaların refakatçilerine müzik dinletisi gerçekleştirilerek moral ..

11

Image

ATSO Spor Oyunları’nda Voleybol heyecanı başladı


Afyonkarahisar Ticaret ve Sanayi Odası tarafından düzenlenen 14. ATSO Spor Oyunları’nın Voleybol müsabakaları Kocatepe Spor Kompleksi Çiğilt..

12

Image

Kart kopyalama düzeneği ele geçirildi

İl Emniyet Müdürlüğü ekipleri tarafından yapılan operasyonda banka kartı kopyalama düzeneği ve beraberindeki teçhizatlar ele geçirildi. Olayla il..

13

Image

Çalınan hayvanlar bulundu


Çay ilçesine bağlı Kadıköy köyünde bir çiftlikten çalınan hayvanlar emniyet ekiplerinin çalışmaları sonucu kısa sürede bulunarak sahibine te..

14

Image

Motokros Yarışları Dünya basınında



Cumhurbaşkanlığı himayelerinde bu sene ikinci kez Afyonkarahisar’da düzenlenen Dünya Motokros Şampiyonası dünya medyasında da geniş yer..

15

Image

Yaz Şenlikleri devam ediyor

İscehisar Belediyesi Yaz Şenliklerinin 4. Gününde Osman Öztekin sahne aldı...

16

Image

Teknoloji farkındalığı konuşuldu

75. Yıl İlkokulu tarafından hazırlanan Sandıklı Belediyesi ve Sandıklı Kaymakamlığı tarafından desteklenen “Teknoloji Farkındalık Projesi” kapsam..

17

Image

87 yıldır leblebili helva yapıyorlar

Sandıklı ilçesinde 87 yıl önce açılan iş yerinde leblebili helva yapan Ayhopa ailesi, tatlı sevenleri bir asırdır aynı lezzetle buluşturuyor...

ÜST GEÇİT | İbrahim Demirkan | Gazete3.com.tr
Image

ÜST GEÇİT

İbrahim Demirkan
22.08.2019



Yayalar trafikte önceliklidir.
Savunmasız oldukları için onlara pozitif ayrımcılık yapılır.
Araç çarpmalarının yaygın olduğu ülkelerde yayalara yönelik düzenlemeler ve tedbirler yetersizdir.
Çok uzaklara gitmeye gerek yok.
Ülkemizde hatta Afyonkarahisar vilayetinde trafik kazalarında hayatını kaybeden ve yaşamını yitiren veya ömür boyu sakat ve yatalak kalan çok sayıda yaya mağdurları var.
*
Araçların hızı ölümcül kazalarda en önemli unsurdur.
Hız arttıkça durma mesafesi uzar.
Mesela;
Saatte 50 km hızla giden bir otomobilin durması için en az 13 metre mesafe gerekir. Veya saatte 40 km hızla giden bir aracın durma mesafesi ise 8.5 metredir.
Saatte her 1 km hız artışı yaralanmalı kaza oranını %3 artırır.
Başka bir ifade ile;
Saatte 80 km hızla yapılan bir kazada ölüm riski 30 km hızla yapılana göre 20 kat daha fazladır.
Saatte 30 km veya daha düşük hızla çarpılan bir yayanın hayatta kalma şansı %90 iken 45 km hızla çarpılan yaya %50 hayatta kalabilir.
Eğer hız saate 80 km ve üzeri ise çarpılan yayanın hayatta kalması mucizelere bağlıdır.
*
Yayaların hassas durumundan dolayı trafikte bir takım düzenlemeler yapılmıştır.
Yaya güvenliği son yıllarda önemsenmiştir.
Çünkü dünyada trafik kazalarında ölenlerin %22 kadarını yani yaklaşık her 5 kişiden birini yayalar oluşturuyor.
Her yıl trafik kazalarında 1.24 milyon insanın öldüğü bir dünyada yaya ölüm oranı oldukça yüksek sayılır.
*
Duygusal ve ruhsal hasarların yanında ekonomik hasarları da vardır kazaların.
Bakıma muhtaçlık ve sağlık giderlerinin ailelere büyük mali yük getirdiği biliniyor.
Sigorta şirketlerinin durumu ve yeterlilikleri konusu ise bu köşenin hacmini aşar…
*
Herkes yayadır.
Yürümeye başlayan insan mutlaka yaya olarak bir yerden bir yere gitmek mecburiyetindedir.
Tüm toplumlarda en yaygın ve ucuz ulaşım çeşidi yürümektir.
Bir bardak su ile 40 km mesafe yürüyecek bir bünyeye sahiptir insanoğlu.
Ayrıca yürümek kalp-damar hastalıklarını, şişmanlık ile ilişkili birçok sağlık sorununu önler veya azaltır.
Ancak insanların yürümeye teşvik edildiği hallerde yerel yöneticilerin mutlaka uygun ve güvenli yaya yolları ve güzergahları inşa etmek zorundadır.
İnsanlara yürümeyi tavsiye edip öte yandan yaya yolları yapmazsanız kimse size inanmaz.
*
Doğada yürümek keyifli ve özgür olabilirken,
Şehir ve kentlerde, devasa metropollerde yaya olarak yürümenin kuralları vardır.
Öncelikle yayalara tahsis edilmiş kaldırımlar güvenli yürümenin ana damarlarıdır.
Kaldırımların olmadığı yerlerde trafiğin geliş yönünde yürüyerek karşıdan gelen aracı görerek yürümek can güvenliği açısından elzemdir.
*
Karşıdan karşıya geçmek için mutlaka trafik ışıklarının olduğu veya yaya geçiş çizgilerinin olduğu yerleri kullanmak gerekir.
*
Trafiğin çok yoğun ve hızlı olduğu yollarda üst veya alt geçitlerin kullanılması hem seyir halindeki trafiğin selameti hem de yayaların menfaati için zorunludur.
*
Ülkemizde ve Afyonkarahisar ilimizde yayaların güvenli ve rahat hareket etmesi için yatırımlar yapılıyor.
Yetkililere ve emeği geçenlere teşekkür ederim.
Yeterli mi?
Hayır…
*
Geçenlerde Çayırbağ kasabasında bir cenaze defin işlemine şahit oldum.
Mevta (Allah rahmet eylesin) bulunduğu evden cenaze aracına yüklendi ve kasaba mezarlığına doğru hareket etti.
Cenazeye katılan vatandaşlar (sayı oldukça fazla idi) kasabanın tam ortasından geçen şehirlerarası yolun bir tarafından yürümeye başladı. Kaldırımlar yetersiz veya kullanışlı olmadığı (bazı yerlerde park eden araçlar, bazı yerlerde inşaat malzemeleri veya kaldırımın darlığı) için çok sayıda insan anayol üzerinde yürüdü.
Seyir halindeki araç sürücüleri kalabalığın arasından geçerken zorlandı, öfkelendi…
Birçok vatandaş karşı kaldırıma geçmek için (çünkü mezarlık az ileride yolun karşısında idi) ayrılmış yolun ortasındaki demir çitlerin parmaklıkları arasından daha önceden açılmış açıklıklardan geçmeye başladı.
Trafikte tam bir keşmekeş manzarası oluştu…
Ama orada öyle bir manzara vardı ki ibretlik, utanç verici, üzücü, şaşırtıcı ve endişe ettirici idi…
Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kasabanın tam ortasına özene bezene yapmış olduğu bir ÜST GEÇİT vardı.
İnanır mısınız? Kimse, HİÇ KİMSE, o güzelim üst geçidi kullanmadı.
Cenazeyi sevk ve idare eden imam ve ekibi dahi kullanmadı.
Hadi yaşlı, ihtiyar ve engellilerin üst geçidi kullanmaması anlaşılır (üst geçitte zaten asansör veya engelliler için herhangi bir düzenleme göze çarpmıyordu)!!!.
İşin daha vahimi, 200 metre ileride yayaların geçmesi için trafik ışıklarının olduğu yaya geçidi vardı.
Maalesef ve esef verici olan ise trafik ışıklı yaya geçidini çok az sayıda insan kullandı.
*
Kıymetli okuyucum,
Yüzlerce insandan hiç birinin üst geçitten geçmediği bir ülkede kalkınmadan, müreffeh günlerden, ilerlemeden, gelişmeden, birlik ve beraberlikten ve en önemlisi toplumun huzur ve güveninden bahsedilebilir mi???
*
İnsan ve hayvanların geçmemesi için yolun ortasına konulan bariyerleri yıkarcasına zarar veren insanlara neden gerekli uyarılar ve cezai müeyyideler uygulanmıyor? Mobeseler ne için dikildiler!
*
“ÖNCE YAYA” sloganından yayaların kafalarına göre yolları ve kaldırımları kullanması mı anlaşılıyor, acaba?
*
Önce yaya yayalığını bilecek sonra kaldırımlara tecavüz eden araçlara laf edecek.
*
Ey yayalar,
Kaldırımlarınıza sahip çıkın.
Unutmayın kullanmadığınız kaldırımlara başkaları çöreklenir.
Yaya olarak araçların yollarını kullanmayın ki onlarda sizinkini kullanmasın.
*
Betonlaşan bir dünyada kaldırımların küçüldüğü ve araçların kaldırımları işgal ettiği şu ahir zamanda yaya olmak zor zanaat.
*
Hülasa; üst geçitten geçmeyen insanların ülkesinde terörde olur, nümayişte olur, kural tanımayanlar ülke sathına hakim olur…
*
Demek ki üst geçitlere sahip çıkma zamanı geldi...
Hadi üst geçitleri aşındıralım, ülkemizi şahlandıralım!

Yorum Birakabilirsiniz.


İlk Yorum Yazan Siz Olun..
YAZARIN DIGER MAKALELERI
14.09.2019
14.09.2019
14.09.2019
OZEL HABERLER